مهران فاطمی در گفت و گو با به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار با بیان اینکه یکی از رویکردهای مورد پیگیری جهت حرکت استان یزد در مسیر اقتصاد دانش بنیان، توسعه و رونق فعالیت های صنعت نساجی است، اعلام کرد: عزم دولت برای راه اندازی دهکده نساجی جدی است و در […]

مهران فاطمی در گفت و گو با به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار با بیان اینکه یکی از رویکردهای مورد پیگیری جهت حرکت استان یزد در مسیر اقتصاد دانش بنیان، توسعه و رونق فعالیت های صنعت نساجی است، اعلام کرد: عزم دولت برای راه اندازی دهکده نساجی جدی است و در مدت ۱۰ روز، محدوده اراضی پیشنهادی برای راه اندازی دهکده نساجی مشخص می‌شود تا پس از بررسی، عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه صنعت نساجی صنعت ریشه دار استان یزد است، عنوان کرد: با وجود اقدامات بسیار خوب انجام شده در این حوزه در سال های اخیر، همچنان بین وضع موجود و وضع مطلوب هدفگذاری شده در سند یزدنوین فاصله وجود دارد، که همین مساله وظیفه ما را سنگین تر می کند.

وی با اشاره به حمایت های دولت از صنعت نساجی عنوان کرد: خوشبختانه مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت نسبت به هموارسازی شرایط مربوط مسائل ارزی، قول مساعد داده، همچنین هزار میلیارد تومان از تسهیلات سفر رئیس جمهور به استان از محل بانک ملی به حوزه بازسازی و نوسازی صنعت نساجی اختصاص یافته است.

این مسئول تاکید کرد:۳۰ درصد از تسهیلات تبصره ای سال جاری به بخش نساجی اختصاص خواهد یافت. نکته مهم این است که در اعطای تسهیلات واحدهای خرد را فراموش نکرده ایم به گونه ای که این تسهیلات علاوه بر پرداخت به واحدهای بزرگ نساجی، به واحدهای کوچک این حوزه نیز پرداخت می شود.

وی بیان کرد: متاسفانه با وجود نخبگان علمی استان یزد و زیست بوم قابل قبول فناوری آن، اما کماکان واردکننده ماشین آلات حوزه معدن و نساجی هستیم. راه حل این مشکل نیز حمایت واحدهای نساجی استان از شرکت های دانش بنیان استان در حوزه نساجی و تولید ماشین آلات مورد نیاز است که باعث توسعه فعالیت های آن ها و رفع بسیاری از نیازهای حوزه نساجی می شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از این گفت و گو با بیان اینکه اعتبار لازم برای تکمیل مرکز نوآوری نساجی پرداخت خواهد شد، اظهارکرد: به منظور افتتاح این مرکز تا مهرماه، عملیات تکمیل این پروژه تسریع و توسط مجموعه اتاق بازرگانی تجهیز خواهد شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار