به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام سید کمال موسوی ظهر دوشنبه در مراسم بدرقه شهید گمنام در حسینیه نمایشگاه قلب الرسول اردبیل با اشاره به ایام فاطمیه اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) از محضر پدر بزرگوارشان جهت تربیت فرزندان کمال استفاده را برده اند و کارهای ایشان می‌تواند الگویی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام سید کمال موسوی ظهر دوشنبه در مراسم بدرقه شهید گمنام در حسینیه نمایشگاه قلب الرسول اردبیل با اشاره به ایام فاطمیه اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) از محضر پدر بزرگوارشان جهت تربیت فرزندان کمال استفاده را برده اند و کارهای ایشان می‌تواند الگویی مناسب برای تربیت کودکان ما باشد.

وی عمل کردن به سیره و رفتار علمی و عملی حضرت فاطمه زهرا (س) را عامل مؤثر در موفقیت والدین در امر تربیت فرزندان عنوان کرد و گفت: آنچه می‌تواند مادران و فرزندانشان را در امر تربیت بیمه کند، عمل کردن به سیره و رفتار عملی و علمی فاطمه زهرا (س) است. چه اینکه، تمام عظمت‌ها و شکوه‌هایی که به بهترین صورت در زندگی فرزندان فاطمه (س) متجلی است نشانگر تربیت تابناک و دامان پاک و آموزه‌های گران ارج این بانوی نمونه است.

حجت الاسلام موسوی افزود: حضرت فاطمه (س) امر تربیت را امری تحول انگیز، سازنده، نجات ده بشر از خطرات و عوارض می‌شناسد. او می‌داند که رمز پیشرفت و انحطاط فرد و جامعه در سایه تربیت قابل خلاصه شدن است.

مسئول عقیدتی و سیاسی فراجای استان اردبیل شاخص جامعه پیشرفته را تربیت صحیح عنوان کرد و افزود: یقیناً جامعه‌ای پیشرفته است که تربیت آن پیشرفته باشد و قومی منحط به حساب می‌آیند که تربیت آن‌ها منحط باشد، هم او معتقد است که این مادران اند که زمینه را برای بهشتی شدن فرزندان فراهم می‌سازند.

در ادامه این مراسم مداحی در سوگ شهادت حضرت زهرا (س) انجام شد و حاضرین ضمن زیارت شهید گمنام به عزاداری و سوگواری پرداختند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر