محسن منصوری در حاشیه جمع بندی سفر یک روزه خود به اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در سی ام مهرماه سال ۱۴۰۰ سفر اول رئیس جمهور به استان اردبیل انجام شد تا در قالب ۹۳ مصوبه، شش هزار میلیارد تومان منابع اعتباری به استان اردبیل اختصاص یابد. وی تصریح کرد: […]

محسن منصوری در حاشیه جمع بندی سفر یک روزه خود به اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در سی ام مهرماه سال ۱۴۰۰ سفر اول رئیس جمهور به استان اردبیل انجام شد تا در قالب ۹۳ مصوبه، شش هزار میلیارد تومان منابع اعتباری به استان اردبیل اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از این منابع تاکنون تخصیص یافته و مابقی مبلغ نیز تا پایان امسال به حساب دستگاه ها برای اجرای پروژه های مختلف واریز خواهد شد.

از منابع مختلف برای پروژه راه آهن تأمین اعتبار شده و ما در جلسات مکرر با استاندار و نمایندگان سعی داریم تا از ردیف های مختلف برای این پروژه منابعی را تزریق کنیم که اخیرا نیز ۳۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و اسناد خزانه پرداخت شد.

تلاش ما این است تا از ردیف های مختلف برای راه آهن اردبیل_میانه منابعی را تزریق کنیم

معاون اجرایی رییس جمهور به بازدید از برخی طرح ها و پروژه ها نظیر پتروشیمی نمین، بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی نجف زاده اردبیل، مسکن مهر و پروژه های حوزه بهداشت و درمان و آبرسانی در مشگین شهر اشاره کرد و گفت: از نزدیک در جریان عملیات اجرایی این پروژه ها قرار گرفتیم و امیدواریم هر چه سریعتر با تأمین اعتبارات نهایی، بخش عظیمی از این پروژه ها برای سفر رئیس جمهور آماده شود.

منصوری به پروژه مهم و اساسی راه آهن اردبیل – میانه اشاره کرد و افزود: این پروژه مراحل پایانی خود را سپری می کند و در اسرع وقت با حضور رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از منابع مختلف برای این پروژه تأمین اعتبار شده و ما در جلسات مکرر با استاندار و نمایندگان سعی داریم تا از ردیف های مختلف برای این پروژه منابعی را تزریق کنیم که اخیرا نیز ۳۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و اسناد خزانه پرداخت شد.

پایاب سد خداآفرین تا شهریور سال آینده تکمیل و آماده واگذاری خواهد شد

منصوری اضافه کرد: با خرید ریل و تأمین مصالح ساختمانی پیش بینی می کنیم پنج تا هفت درصد باقیمانده پروژه نیز در ماه های آینده تکمیل و شاهد بهره برداری راه آهن اردبیل – میانه بعد از گذشت ۲۰ سال در این استان باشیم.

معاون اجرایی رییس جمهور بیان کرد: این پروژه ها در دولت سیزدهم معطل تأمین اعتبار نخواهد شد و مردم این استان بعد از گذشت ۲۰ سال به آرزوی خود در پیوستن به شبکه سراسری ریل خواهند رسید.

وی به افتتاح ۵۲ کیلومتر بزرگراه و آمادگی برای بهره برداری از ۸۴ کیلومتر بزرگراه جدید در این استان اشاره کرد و ادامه داد: پایاب سد خداآفرین تا شهریور سال آینده تکمیل و آماده واگذاری خواهد شد.

ساخت ۲۸ هزار واحد مسکن در استان اردبیل آغاز شده و بزرگترین سایت نهضت ملی مسکن در این استان در حال اجرا است.

بزرگترین سایت نهضت ملی مسکن در استان اردبیل در حال اجرا است

منصوری از بهره برداری پتروشیمی نمین در آینده نزدیک و آبگیری سه سد عمارت، گیوی و عنبران خبر داد و یادآور شد: ساخت ۲۸ هزار واحد مسکن در استان اردبیل آغاز شده و بزرگترین سایت نهضت ملی مسکن در این استان در حال اجرا است.

وی از تأمین اعتبار برای توسعه راه های اصلی و روستایی و تکمیل پروژه های بهداشتی و درمانی به ویژه بیمارستان نجف زاده خبر داد و تصریح کرد: ماده ۵۶ این پروژه نیز به سرعت حل شده و با تغییر مجری سرعت اجرایی بیمارستان نجف زاده را شاهد خواهیم بود.

منصوری از تأمین اعتبار از محل پنج هزار میلیارد تومان اوراق آب و فاضلاب برای پروژه های فاضلاب خبر داد و گفت: در مباحث اقتصادی نیز قرار است ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به واحدهای تولیدی در این استان اختصاص یابد که ۶ هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی همچنین به بازدید از پروژه های شهرستان مشگین شهر اشاره کرد و افزود: سد اینچی لر با هدف تأمین آب شرب مشگین در مرحله ترمیم و احیا است و منابع مورد نیاز تأمین خواهد شد.

معاون اجرایی رییس جمهور از توسعه بیمارستان ولیعصر تا ۱۱۹ تخت و تأمین ۱۵۰ میلیارد تومان فاینانس برای این پروژه خبر داد و خاطرنشان کرد: دستگاه ام. ار. آی این بیمارستان آماده افتتاح شده و برای آن ۵۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار