جهانبخش نژادجواد در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: با همکاری عاملان زکات و دهیاران شاهد برگزاری جشنواره علمی، فرهنگی و ترویجی زکات در منطقه دو اردبیل بودیم تا همزمان با فصل برداشت محصولات، کشاورزان زکات مال خود را پرداخت کنند. وی تصریح کرد: ۲۰ درصد زکات جمع آوری […]

جهانبخش نژادجواد در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: با همکاری عاملان زکات و دهیاران شاهد برگزاری جشنواره علمی، فرهنگی و ترویجی زکات در منطقه دو اردبیل بودیم تا همزمان با فصل برداشت محصولات، کشاورزان زکات مال خود را پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: ۲۰ درصد زکات جمع آوری شده صرف پروژه‌های عام المنفعه شده و ۸۰ درصد مابقی نیز به فقرا و نیازمندان پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد منطقه دو اردبیل گفت: برای تشویق روستاییان به پرداخت زکات به عنوان واجب الهی، مقرر شده تا مبالغ تشویقی واریز شود تا طرح‌ها و پروژه‌های عام المنفعه و عمران و آبادانی روستاها اجرایی و عملیاتی شود.

نژادجواد افزود: کل درآمد کمیته امداد منطقه دو اردبیل در سال گذشته اعم از نقدی و غیرنقدی، زکات مال، صدقات و سایر مساعدت‌های مردمی ۳۳ میلیارد تومان بوده که برای مساعدت به نیازمندان پرداخت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از این مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت زکات مال مستحبی و واجب بوده که کشاورزان و روستاییان در پرداخت آن پیشقدم بوده اند.

نژادجواد اضافه کرد: پیش بینی می‌کنیم امسال با توجه به شرایط مناسب کشت و زرع در اردبیل، میزان زکات جمع آوری شده به بیش از سه میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان برسد.

وی بیان کرد: روحانیون، مبلغان و بزرگان روستاها سعی می‌کنند با تبلیغ و ترویج زکات به عنوان فریضه واجب الهی اهالی را به پرداخت زکات ترغیب کنند تا طهارت و پاکی مال روستاییان را شاهد باشیم.

۴۲ خانواده در انتظار تأمین جهیزیه هستند

رئیس کمیته امداد منطقه دو شهرستان اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۴۲ خانواده تحت حمایت کمیته امداد در اردبیل پشت نوبت دریافت و تأمین جهیزیه هستند.

نژادجواد تصریح کرد: در روزهای گذشته و همزمان با «روز ازدواج» و سالگرد ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) ۳۸ جهیزیه برای نوعروسان و زوجین تحت حمایت کمیته امداد اهدا شد.

وی هزینه تأمین این تعداد جهیزیه را بالغ بر ۹۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: به ازای هر سری جهیزیه که شامل ۶ قلم کالای اساسی و مورد نیاز زوجین است، ۲۵ میلیون تومان تأمین اعتبار شده است.

نژادجواد ضرورت هم‌افزایی آحاد مردم و خیران را در کمک‌رسانی به نیازمندان و زوجین در آستانه ازدواج یادآور شد و افزود: برای پاسخگویی به خانواده‌های پشت نوبت در تهیه و توزیع جهیزیه به مساعدت مردمی و خیران نیاز داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش این نهاد بر این است تا با تهیه و اهدای این جهیزیه‌ها و همچنین برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، زوجین را بیشتر با مبانی زندگی زناشویی و همچنین الگوهای درست تربیتی و همزیستی شایسته و مسالمت آمیز آشنا کرده تا از ابتدای تشکیل نهاد خانواده مهر و محبت در این خانواده‌ها ساری و جاری شود.

رئیس کمیته امداد منطقه دو شهرستان اردبیل اضافه کرد: با برگزاری کلاس‌های آموزشی و انتقال مهارت‌های زندگی مشترک، تمام تلاش کمیته امداد بر این است تا کمترین آسیب و بیشترین فضای همدلی را در مجموعه جامعه هدف کمیته امداد شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر