محبوب حیدری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ۸۱۴ کیلومتر نیاز استان به بزرگراه بوده که با مطالعات انجام شده در مناطق مختلف استان، این نیاز احصا شده است. وی تصریح کرد: از این تعداد ۲۳۷ کیلومتر بزرگراه تکمیل و به زیر بار ترافیک رفته و ۲۷۸ کیلومتر بزرگراه نیز در سطح […]

محبوب حیدری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ۸۱۴ کیلومتر نیاز استان به بزرگراه بوده که با مطالعات انجام شده در مناطق مختلف استان، این نیاز احصا شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۲۳۷ کیلومتر بزرگراه تکمیل و به زیر بار ترافیک رفته و ۲۷۸ کیلومتر بزرگراه نیز در سطح استان در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: ۲۹۹ کیلومتر بزرگراه نیز در مراحل تکمیل مطالعات قرار دارد که امیدواریم با تأمین اعتبار مناسب شروع عملیات توسعه ای بزرگراه های استان را با تلاشی مضاعف تر شاهد باشیم.

حیدری به سنگینی تأمین هزینه های ساخت بزرگراه و محورهای مواصلاتی اصلی اشاره کرد و افزود: ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی پیمانکاران به ثبت رسیده و باید بخشی از این بدهی ها را در سال جاری پرداخت کنیم.

وی علت تأخیر در تکمیل برخی پروژه ها را عدم تأمین اعتبار به موقع اعلام کرد و ادامه داد: تمام مسئولان استانی تلاش می کنند تا از محل منابع ملی و تهاتر نفت جذب اعتبارات برای پروژه های زیربنایی به ویژه راه را انجام دهند تا ما تکمیل و بهره برداری از ۵۰ کیلومتر بزرگراه را در ماه های آینده شاهد باشیم.

حیدری در مورد آخرین وضعیت تونل حیران نیز خاطرنشان کرد: ۷۳۰ متر طول تونل است که ۴۲۰ متر آن مقطع برداری شده و ۱۲۰ متر نیز پاشنه کاری شده است.

وی از لاینینگ ۸۴ متر تونل حیران در ماه های گذشته خبر داد و اضافه کرد: اگر اعتبار مورد نیاز تأمین شود در سال آینده می توان این تونل مهم و مؤثر در گره گشایی از ترافیک گردنه حیران را بهبهره برداری رساند.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل تونل حیران نیاز است که پیمانکار به رغم مشکلات تخصیص اعتبار همچنان با قوت این پروژه را به پیش می برد.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان در ارزیابی جشنواره شهید رجایی توانست به عنوان دستگاه برگزیده در اجرای پروژه های راهسازی معرفی و از تلاش های پرسنل و مجموعه راه و شهرسازی استان اردبیل تجلیل شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار