اکبر صفاری در گفت‌وگو با بازار، اظهار کرد: بانک مسکن در طرح نهضت ملی مسکن مشارکتی جدی دارد تا به مانند مسکن مهر با پرداخت تسهیلات به کمک متقاضیان واجد شرایط بهره مندی از مزایای مسکن بشتابد. وی تصریح کرد: استان اردبیل جز اولین استان ها در کشور است که در قالب نهضت ملی مسکن […]

اکبر صفاری در گفت‌وگو با بازار، اظهار کرد: بانک مسکن در طرح نهضت ملی مسکن مشارکتی جدی دارد تا به مانند مسکن مهر با پرداخت تسهیلات به کمک متقاضیان واجد شرایط بهره مندی از مزایای مسکن بشتابد.

وی تصریح کرد: استان اردبیل جز اولین استان ها در کشور است که در قالب نهضت ملی مسکن اقدام به عقد قرارداد با متقاضیان کرده به طوری که ۷۳۹ پروژه با هشت هزار و ۷۲۵ واحد مسکونی از تسهیلات بانک مسکن بهره مند می شوند.

۱۴ هزار و ۹۵۴ میلیارد ریال پرداختی طرح نهضت ملی مسکن

سرپرست شعب بانک مسکن استان اردبیل گفت: تاکنون ۷۰۶ پروژه در قالب ۲ هزار و ۸۰۵ واحد به شکل خودمالکی از این تسهیلات بهره مند شدند و معرفی متقاضیان به بانک های عامل در بهره مندی از این تسهیلات در اولویت قرار گرفته است.

صفاری افزود: بانک مسکن، بانک توسعه ای است و به هیچ وجه نگاه تجاری ندارد و ما تمام تلاشمان را انجام می دهیم تا از ساخت و ساز مسکن در شهرها و روستاها حمایت کنیم.

وی از پرداخت تسهیلات مسکن مهر به بیش از ۶۱ هزار و ۶۳۶ واحد در سال های گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در رتبه بندی مدیریت هم درجه، استان اردبیل بیشترین پرداختی را در این حوزه انجام داده و متقاضیان نیز از این تسهیلات با نرخ سود چهار تا هفت درصد استفاده کردند.

صفاری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: پرداختی طرح نهضت ملی مسکن ۱۴ هزار و ۹۵۴ میلیارد ریال بوده در حالی که ۲۸ هزار و ۱۲۷ میلیارد ریال عقد قرارداد را در قالب طرح نهضت ملی مسکن شاهد هستیم.

تسهیلات مربوط به خرید مسکن ۱۲ ساله و با نرخ سود ۲۲.۵ درصد است

وی در مورد پرداخت تسهیلات در قالب گواهی اوراق نیز بیان کرد: در مراکز استان ها ۳۲۰ میلیون تومان و زوجین نیز تا سقف ۶۴۰ میلیون تومان از این تسهیلات استفاده می کنند که همزمان پرداخت ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات جعاله نیز در دستور کار قرار گرفته است.

صفاری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با احتساب تمامی حمایت های بانک مسکن، زوجین تا سقف ۸۰۰ میلیون تومان در مراکز استان ها می توانند از تسهیلات گواهی اوراق استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در سایر شهرها به صورت انفرادی ۲۴۰ میلیون تومان و زوجین تا ۴۸۰ میلیون تومان از این تسهیلات بهره مند می شوند که با احتساب ۱۶۰ میلیون تومان جعاله، این رقم به ۶۴۰ میلیون تومان می رسد.

صفاری گفت: تسهیلات مربوط به خرید مسکن ۱۲ ساله و با نرخ سود ۲۲.۵ درصد است و قطعا خانواده ها می توانند در قبال بهره مندی از این تسهیلات صاحب خانه شوند.

سرپرست شعب بانک مسکن اردبیل به ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات زنده بانک مسکن اشاره کرد و افزود: در کمتر از یک درصد این تسهیلات پرداخت شده ما شاهد صدور اجرائیه هستیم و با احتساب همراهی آحاد مردم در بهره مندی از تسهیلات مسکن باید اعلام کنیم که یک سوم مردم این استان مشتری ما محسوب می شوند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار