داود رجبی در حاشیه کنفرانس بین المللی کشاورزی ارگانیک در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: بانک کشاورزی با قدمت ۹۰ ساله در حمایت مالی از فعالان بخش کشاورزی ورود خوبی را پیدا کرده و سعی داشته تا در تأمین امنیت غذایی و توسعه کشت و زرع نوین و ارگانیک نقش آفرینی اصلی […]

داود رجبی در حاشیه کنفرانس بین المللی کشاورزی ارگانیک در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: بانک کشاورزی با قدمت ۹۰ ساله در حمایت مالی از فعالان بخش کشاورزی ورود خوبی را پیدا کرده و سعی داشته تا در تأمین امنیت غذایی و توسعه کشت و زرع نوین و ارگانیک نقش آفرینی اصلی را داشته باشد.

وی ورود تخصصی بانک کشاورزی را در کنار سه بانک دیگر به صورت تخصصی و در حمایت از بخش کشاورزی و توسعه اقتصادی در این حوزه یادآور شد و تصریح کرد: همان طوری که بانک مسکن از حوزه مسکن، بانک صنعت و معدن از بخش صنعت و بانک توسعه صادرات از فعالیت های حوزه صادراتی و بازرگانی حمایت می کند، بانک کشاورزی نیز به عنوان بانک تخصصی در حوزه تولیدات بخش کشاورزی حامی فعالان این حوزه است.

حمایت از سرمایه گذاران در توسعه کشت گلخانه ای

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل گفت: ۸۰ درصد تأمین منابع مالی بخش کشاورزی به همت این بانک انجام می شود که یک وظیفه خطیر و سنگین بر عهده همکاران ما است تا در حمایت از واحدهای تولیدی بخش کشاورزی ورود پیدا کرده و از طرح های جدید با هدف افزایش راندمان تولید نیز حمایت کند.

رجبی با ابراز خرسندی از مشارکت بانک کشاورزی در برگزاری هفتمین کنفرانس بین المللی و ملی کشاورزی ارگانیک با هدف کمک به تامین امنیت غذایی افزود: ما وظیفه داریم تا در یک فرآیند مناسب به تولید غذای سالم کمک کرده تا سر سفره مردم بهترین و کیفی ترین محصولات ارائه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در توسعه کشت گلخانه ای به ویژه در دشت مغان حمایت های لازم را از سرمایه گذاران انجام دادیم که یک هزار و ۶۰۰ هکتار توسعه گلخانه ها در این مناطق در دستور کار قرار گرفته تا تولید محصول با کیفیت و استاندارد را با هدف تأمین نیاز داخلی و صادرات انجام دهیم.

پرداخت منابع ۲۰ میلیون دلاری برای واردات گندم سالم به کشور

رجبی به مسئولیت اجتماعی بانک کشاورزی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در کنار پیاده سازی اتوماسیون اداری، کاهش مصرف کاغذ و ارائه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری در دستور کار بانک کشاورزی بوده و همکاران ما با برگزاری گل گشت های خانوادگی سعی در جمع آوری زباله با هدف بهبود فرآیند محیط زیست را شاهد بودیم.

وی دیگر اقدام بانک کشاورزی را پرداخت منابع ۲۰ میلیون دلاری برای واردات گندم سالم به کشور و خرید تضمینی این محصول از سوی زارعین اعلام کرد و گفت: بانک کشاورزی در حمایت از کشاورزان به ویژه گندم کاران به خرید تضمینی کمک کرده و پرداخت منابع مالی را انجام می دهد.

رجبی به توسعه کشت محصولات گلخانه ای در استان اردبیل با حمایت مالی بانک کشاورزی اشاره کرد و افزود: در ۲ سال اخیر ۲۰۰ هکتار کشت گلخانه ای مورد توجه بوده که هم در منطقه مغان و هم مرکز و جنوب استان تولید محصولات متنوع جالیزی، گل رز و سایر محصولات ارگانیک و سالم را شاهد بودیم که امکان صادرات آن نیز فراهم شده است.

پرداخت ۳ هزار میلیارد تومان منابع برای خرید ادوات کشاورزی و ماشین آلات به کشاورزان

وی حمایت بانک کشاورزی را در پرداخت تسهیلات برای توسعه کشت گلخانه ای و ایجاد فرصت های اشتغال پایدار این بخش یادآور شد و خاطرنشان کرد: در بخش توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی نیز ۸۰ درصد منابع خرید و نوسازی ناوگان کشاورزی با همراهی بانک کشاورزی انجام شده به طوری که ضریب مکانیزاسیون استان اردبیل به ۲.۵ درصد رسیده که بالاتر از میانگین کشوری است.

رجبی اضافه کرد: سه هزار میلیارد تومان منابع برای خرید ادوات کشاورزی و ماشین آلات به کشاورزان پرداخت شده و در کنار آن شاهد حمایت از زارعین در توسعه آبیاری مدرن در اراضی سطح استان هستیم.

وی بیان کرد: در ساخت انبار فنی، سردخانه و سورتینگ اقدامات خوبی در استان اردبیل آغاز شده که همین اقدامات حمایتی رغبت بیشتر زارعین سیب زمینی را به همراه داشته تا در کنار ذخیره محصولات خود، بتوانند از سردخانه و امکانات فراهم شده استفاده کنند.

پرداخت ۷۰ درصد تسهیلات به طرح های توسعه ای جدید

رجبی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۷۰ درصد تسهیلات در ۲ سال اخیر به طرح های توسعه ای جدید و سرمایه گذاری های اقتصادی اختصاص یافته و ما از سرمایه گذاران در حوزه های مختلف حمایت و پشتیبانی های لازم را انجام می دهیم.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل گفت: امیدواریم با این حمایت ها ارتقای رفاه و بهره وری را در بخش کشاورزی شاهد بوده و به توانمندی تولید و کیفی سازی در این بخش توجهی جدی داشته باشیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار