بهروز رحیم‌زاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: بازرسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بازرسی‌های مستمر از کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی و همچنین عمرانی و خدماتی سعی می‌کنند تا به فرآیند کار و فعالیت کارگران توجه و دقت کافی را داشته باشند. وی به […]

بهروز رحیم‌زاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: بازرسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بازرسی‌های مستمر از کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی و همچنین عمرانی و خدماتی سعی می‌کنند تا به فرآیند کار و فعالیت کارگران توجه و دقت کافی را داشته باشند.

وی به رخداد ۶۰ حادثه ناشی از کار در سطح استان اشاره کرد و گفت: عمده این حوادث در پروژه‌های ساختمانی رخ داده و سه مورد از این حوادث منجر به فوت کارگران شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون با ثبت ۶۰ مورد حادثه ناشی از کار، سه مورد فوتی را نیز در سطح استان شاهد بودیم که ضرورت دارد با دقت و توجه بیشتر به مسائل ایمنی، حوادث ناشی از کار و تلفات آن به حداقل برسد.

رحیم‌زاده عمده دلایل بروز این حوادث را پایین بودن میزان دانش و اطلاعات نیروی کار اعلام کرد و افزود: سعی بر این است تا دوره‌های آموزشی برای ارتقای دانش و اطلاعات جامعه کارگری برگزار شود تا ما کاهش حوادث ناشی از کار را در سطح استان شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تلاشی جدی انجام می‌دهد تا در کنار پوشش بیمه‌ای و پرداخت خسارت از محل صندوق بیمه‌ها، حمایت‌های لازم را از کارگران آسیب دیده انجام دهد که قطعاً در این زمینه همراهی کارفرمایان را نیز شاهد هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: برای کاهش این حوادث تلخ ما باید در کنار ارتقای توانمندی و مهارت نیروی کار، بستری را فراهم کنیم تا شرایط کار کارگران نیز بهبود یافته و آنها بتوانند از تجهیزات و امکانات ایمنی مناسب بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر