در هشتمین روز از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، وضعیت کرونا در اردبیل همچنان بحرانی گزارش شده و آمارها خبر از بستری همزمان ۵۶۶ بیمار و جان باختن ۹ بیمار کرونایی را می‌دهد.

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه شاهد کاهش نسبی آمار بستری‌های روزانه کرونایی در استان اردبیل هستیم اظهار کرد: هرگونه ساده انگاری و یا عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی در روزهای آینده وضعیت کرونا را در اردبیل به وضعیت قرمز قبل باز خواهد گرداند و برخی محدودیت‌های جدید نیز اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد تصور می‌کنند با فاصله کم و با استفاده از ماسک به این بیماری مبتلا نمی‌شوند افزود: بر اساس تحقیقات انجام گرفته تشخیص ناقلان بی علامت ویروس کرونا ممکن نیست و لذا رعایت فاصله اجتماعی هنگام صحبت با فرد مقابل با وجود استفاده از ماسک ضروری است چرا که قطرات پخش شده از طریق ماسک در فواصل کمتر از یک متر و ۸۲ سانتی متر به آسانی ویروس کرونا را انتقال می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم تردد غیر ضروری در اماکن شلوغ و پر تجمع تاکید کرد و گفت: قدرت انتقال ویروس کرونا در موج جدید بسیار بالا است و در صورت عدم رعایت تهویه مناسب در محیط سر بسته و استفاده نادرست از ماسک شاهد اوج گیری مجدد کرونا در اردبیل خواهیم بود.

حبیب زاده تغییر سبک زندگی و نوع رفتار را در کاهش برگزاری این دورهمی ها مؤثر دانست و گفت: عدم پذیرش شرکت در این مجالس و برگزار نکردن دورهمی ها و مهمانی‌ها می‌تواند در کاهش ابتلاء به این بیماری بسیار تأثیر گذار باشد چرا که اگر به این روند ادامه دهیم وضعیت کرونا در استان وخیم شده و مجدداً وارد فاز جدیدی از اعمال محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی خواهیم شد.

وضعیت کرونا در اردبیل شکننده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از جان باختن ۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته استان اردبیل خبر داد و گفت: در حال حاضر وضعیت بیماران بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه مساعد نیست و ۸۰ نفر از هم استانی‌هایمان در بیمارستان حال عمومی آنان وخیم دارند.

‎ وی با اشاره به بستری ۵۶۶ بیمار در بیمارستان‌های استان اردبیل، ادامه داد: در ۲۴ ساعته گذشته ۷۲ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند و ضروری است تا مردم در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از بهبودی نسبی و ترخیص ۸۷ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در اردبیل خبر داد و گفت: امیدواریم با افزایش آمار بهبود یافتگان در هفته اخیر ظرفیت تخت‌های بیمارستانی نیز افزایش یابد.

حبیب زاده با تشریح وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان اردبیل، تصریح کرد: هم اکنون شهرستان‌های پارس آباد، مشگین‌شهر و خلخال در وضعیت قرمز و شهرستان‌های اردبیل، گرمی و بیله سوار در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر