داود شایقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: راه آهن اردبیل – میانه با ۹۵ درصد پیشرفت مراحل پایانی را سپری می‌کند تا از ۱۷۵ کیلومتر مسیر ریلی ۱۵۰ کیلومتر ریل‌گذاری شده باشد. وی تصریح کرد: ۵ درصد باقیمانده این پروژه تا پایان سال‌جاری به سرانجام رسیده و […]

داود شایقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: راه آهن اردبیل – میانه با ۹۵ درصد پیشرفت مراحل پایانی را سپری می‌کند تا از ۱۷۵ کیلومتر مسیر ریلی ۱۵۰ کیلومتر ریل‌گذاری شده باشد.

وی تصریح کرد: ۵ درصد باقیمانده این پروژه تا پایان سال‌جاری به سرانجام رسیده و اهالی استان اردبیل بعد از سال‌ها انتظار سوت قطار را خواهند شنید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: سال گذشته ۴۸۰ میلیارد تومان ردیف بودجه راه آهن بود که در پایان سال مالی ۱۴۰۱ بالغ بر یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع مالی جذب راه آهن اردبیل – میانه شد.

شایقی اولویت استان را تکمیل این پروژه ریلی و پیوستن به خط ریلی سراسری اعلام کرد و افزود: امسال برای این پروژه ۷۲۰ میلیارد تومان در ردیف بودجه منابع پیش‌بینی شده که تاکنون ۴۵۰ میلیارد تومان آن تزریق شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در روزهای آینده نیز ۲۰۰ میلیارد تومان برای سرعت گرفتن این پروژه تزریق می‌شود تا در سفر دوم رئیس جمهور به استان، این پروژه به بهره‌برداری برسد.

شایقی اضافه کرد: ادامه مسیر راه آهن اردبیل – میانه از اردبیل به سمت پارس‌آباد هدف‌گذاری شده که امیدواریم با اتمام مطالعات این مسیر، ماده ۲۳ آن نیز دریافت شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ۳۰۰ میلیون نفر بازار هدف روسیه و قفقاز است، این خط ریلی می‌تواند به صادرات محصولات تولیدی استان به این کشورها کمک کند.

تونل حیران سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در مورد تونل دوم حیران در محور نمین – آستارا یادآور شد: با تلاش پیمانکار توانمند تا شهریور ماه سال آینده تونل دوم حیران نهایی شده و افتتاح می‌شود.

شایقی تصریح کرد: تکمیل سد هشجین با جذب اعتبارات پیوست بودجه جز اولویت‌های اصلی است که امیدواریم از محل سفر رئیس جمهور به استان برای این پروژه‌های مهم و زیربنایی، اعتبار لازم در نظر گرفته شود.

وی گفت: از محل تهاتر نفت ۲ استان اردبیل و آذربایجان غربی صاحب منابع مناسب شدند که یک‌هزار میلیارد تومان از این محل برای پروژه‌های زیربنایی استان اختصاص می‌یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: هفته آینده بخشی از این منابع به استان تزریق می‌شود تا ۳۰۰ میلیارد تومان برای راه آهن و مابقی برای پروژه‌های بزرگراهی اختصاص یابد تا شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها باشیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر