به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمد جعفرزاده ظهر دوشنبه در حاشیه مراکز بهداشتی استان در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ بار از مراکز یاد شده بازدید و بازرسی انجام شد و اظهار کرد :۳۵۰ مرکز متخلف در استان اردبیل به مراجع قضائی معرفی شدند. وی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمد جعفرزاده ظهر دوشنبه در حاشیه مراکز بهداشتی استان در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ بار از مراکز یاد شده بازدید و بازرسی انجام شد و اظهار کرد :۳۵۰ مرکز متخلف در استان اردبیل به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی از پلمب و تعطیلی ۴۳ واحد تجاری به علت تخلفات بهداشتی در استان خبر داد و افزود: در این طرح همچنین سه هزار و ۶۰۰ بار آب مصرفی مردم کلرسنجی و سه هزار و ۵۰۰ مورد با دستگاه‌های مخصوص از مواد غذایی غذاخوری‌ها و واحدهای تهیه و توزیع خوراکی‌ها نمونه‌برداری شده و ۴۵ تن مواد غذایی نیز کشف و امحاء شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد و البته با توجه به تقارن این ایام با ماه مبارک رمضان، تلاش می‌کنیم اجرای این طرح تا پایان ماه ضیافت الهی ادامه یابد.

جعفرزاده ادامه داد: این طرح در ۲ حوزه نظارت بر مراکز عرضه تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن اقامتی و پایانه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت اجرا می‌شود.

وی با اشاره به ارائه خدمات در مراکز جامع خدمات سلامت، خانه‌های بهداشت و مراکز شبانه‌روزی بهداشتی و درمانی استان، خاطرنشان کرد: از ۲۴ اسفند و از زمان آغاز این طرح تا کنون ۳۷ هزار به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند که ۶ هزار نفر بستری و مابقی سرپایی مداوا شده اند و اعمال جراحی بر روی ۶۸۰ نفر نیز انجام شده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر