عاطف ناصری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: این سد که از چند سال پیش عملیات اجرایی آن در منطقه مرزی نمین آغاز شده با هدف حل مشکل تنش آبی منطقه بوده تا در کنار تأمین منابع آب کشاورزان از ذخیره یک میلیون متر مکعبی آن استفاده کنند. وی تصریح کرد: برای […]

عاطف ناصری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: این سد که از چند سال پیش عملیات اجرایی آن در منطقه مرزی نمین آغاز شده با هدف حل مشکل تنش آبی منطقه بوده تا در کنار تأمین منابع آب کشاورزان از ذخیره یک میلیون متر مکعبی آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: برای اجرایی شدن این سد تاکنون ۵۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و ۴۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است تا این سد به بهره‌برداری برسد.

فرماندار شهرستان نمین ضرورت پایداری تأمین منابع آب را در نمین و عنبران یادآور شد و گفت: با توجه به پایین بودن سطح آبخوان‌های طبیعی به ویژه چشمه‌ها، قنات‌ها و خشک شدن آنها قرار است از طریق سد عنبران منابع آب تأمین و کشاورزی آبی در منطقه رونق بگیرد.

ناصری پیشرفت ۶۴ درصدی پروژه را با خاکبرداری بیش از ۴۲۰ هزار متر مکعبی یادآور شد و افزود: عملیات بتن‌ریزی و انحراف سد در مرحله انجام است و طبق زمانبندی قرار است تا پایان امسال این سد به مرحله آبگیری برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امیدواریم با اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رئیس جمهور به این پروژه و تزریق کسری مخزن تا پایان امسال بهره‌برداری از سد عنبران و آبرسانی به عنبران و نمین را در کاهش تنش آبی ساکنان این منطقه شاهد باشیم.

فرماندار نمین اضافه کرد: اجرای این پروژه آبی، خاکی از مطالبات جدی مردم منطقه است و در زمانبندی مشخص باید مراحل اجرایی آن انجام و اهالی از مزایای این طرح زیربنایی استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع