احمد ناصری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: آموزشیاران نهضت سوادآموزی که در سال‌های ۷۹ تا ۹۲ فعالیت مستمری را با نهضت سوادآموزی داشتند در سال‌های اخیر تعیین تکلیف شده و استخدام ۳۰۰ نفر از آنها در حال انجام است. وی تصریح کرد: افرادی که دوره‌های آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان گذراندند، […]

احمد ناصری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: آموزشیاران نهضت سوادآموزی که در سال‌های ۷۹ تا ۹۲ فعالیت مستمری را با نهضت سوادآموزی داشتند در سال‌های اخیر تعیین تکلیف شده و استخدام ۳۰۰ نفر از آنها در حال انجام است.

وی تصریح کرد: افرادی که دوره‌های آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان گذراندند، احکام آنها صادر شده و در دوره ابتدایی مشغول فعالیت بوده و به استخدام رسمی درآمدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تعدادی از این نیروها در حال گذراندن دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان هستند که به محض اتمام دوره احکام آنها نیز صادر و به شکل رسمی به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

ناصری در مورد استخدام نیروهای شرکتی خدماتی نهضت سوادآموزی و معلمان مدارس غیرانتفاعی غیر دولتی افزود: تاکنون بخشنامه‌ای برای جذب و استخدام این نیروها به آموزش و پرورش ابلاغ نشده ولی موضوع آن توسط نمایندگان مجلس مطرح شده ولی تاکنون طرح و لایحه‌ای در این زمینه تصویب نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در صورت تصویب طرح یا لایحه در این زمینه آموزش و پرورش در زمینه جذب و استخدام این نیروها نیز اقدام خواهد کرد ولی تاکنون هیچ بخشنامه‌ای در این زمینه صادر نشده است.

ناصری به جمعیت باسواد استان بر اساس نرخ سواد و بیسوادی در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال که هدف آموزش‌های نهضت سوادآموزی است، ما در استان اردبیل با حجم آموزش بیش از ۹۵ درصد جمعیت روبه‌رو هستیم که دوره‌های مختلف سوادآموزی را سپری کردند.

وی اضافه کرد: امسال نیز با ابلاغ سهمیه ۷ هزار و ۷۰۰ نفری قرار است این افراد در دوره‌های آموزشی مختلف قرار گرفته و تحت تعلیم و آموزش قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: میانگین کشوری باسوادی ۹۶ درصد است که ما یک درصد نسبت به میانگین کشوری عقب هستیم و تلاشمان بر این است تا شرایط موجود را بهبود بخشیده و وضعیت مطلوبی را در عرصه سوادآموزی فراهم کنیم.

انتهای پیام/

منبع