سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: تعداد ۳ هزار ۳۲۱ طرح اشتغالزا با اجرای قانون تسهیلات ارزان قیمت اشتغال روستایی و با دریافت تسهیلات ارزان قیمت وارد چرخه اقتصادی شدند.

بهروز رحیم زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، به افزایش سقف تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار در اردبیل اشاره و اظهار کرد: از سال ۹۶ به اکنون از ۴۱۵ میلیارد تومان اعتبار سهم استان از محل قانون حمایت از ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری ۳۳۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه مطابق قانون تسهیلات ارزان قیمت اشتغال روستایی به منظور ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت پرداخت شد افزود: تعداد ۳ هزار ۳۲۱ طرح اشتغالزا با اجرای این طرح و با دریافت تسهیلات ارزان قیمت وارد چرخه اقتصادی شدند.

این مسئول با تاکید بر اینکه عمل نظارت همزمان با اعطای تسهیلات به طرح‌ها انجام می‌شود افزود: هرگونه انحراف از اجرای طرح یا عدم انجام تعهد اشتغال به ازای دریافت هر ۱۵۰ میلیون تومان پس از تذکر کتبی منجر به تبدیل به دین و بازگشت تسهیلات با نرخ سود ۲۴ درصد خواهد شد.

رحیم‌زاده عنوان کرد: مطابق با آئین نامه جدید آن دسته از طرح‌هایی که تا قبل از سال ۹۹ تسهیلات خود را دریافت کرده و با توجه به تورم موفق به اتمام و بهره برداری نشده اند با تأیید کمیته فنی می‌توانند از تسهیلات متمم بهره مند شوند.

وی با عنوان اینکه تسهیلات اشتغال روستایی توسط چهار بانک توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید در حال پرداخت است تصریح کرد: بانک‌های عامل با تسریع در انجام هماهنگی‌های لازم فرایند پرداخت تسهیلات به طرح‌های نیمه تمام را آغاز کنند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین با تاکید بر اینکه بانک‌ها تکلیف متقاضیان تسهیلات را در همان ابتدای کار مشخص کنند گفت: به دلیل محدودیت منابع، بانک‌ها بر اساس اولویت و ضریب پیشرفت طرح‌ها اقدام به پرداخت تسهیلات متمم کنند.

انتهای پیام/