فریبا محمدلو در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با راه‌اندازی مراکز تعالی خانواده تلاشمان بر این است تا از ناهنجاری، آسیب و خشونت علیه خانواده به ویژه زنان و کودکان جلوگیری شود. وی از ارائه مشاوره‌های رایگان با همکاری بهزیستی، کمیته امداد و مجموعه‌های تخصصی در این زمینه برای تقویت نهاد خانواده […]

فریبا محمدلو در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با راه‌اندازی مراکز تعالی خانواده تلاشمان بر این است تا از ناهنجاری، آسیب و خشونت علیه خانواده به ویژه زنان و کودکان جلوگیری شود.

وی از ارائه مشاوره‌های رایگان با همکاری بهزیستی، کمیته امداد و مجموعه‌های تخصصی در این زمینه برای تقویت نهاد خانواده و پیشگیری از آسیب به کودکان و زنان خبر داد و تصریح کرد: اصلی‌ترین رویکرد ما در راه‌اندازی مراکز تعالی خانواده، کمک به حفظ بنیان خانواده و کاستن از آسیب‌های این حوزه است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نقش بانوان را در تحکیم بنیان خانواده نقش بی‌بدیل توصیف کرد و گفت: هر چند برخی از الگوها و مدل‌های تربیتی در جامعه تغییر پیدا کرده اما امیدواریم با محوریت والدین در این شرایط سخت کرونایی و تهدید فضای مجازی بخش عظیمی از نابسامانی تربیتی کنترل شود.

محمدلو به پنج محور اشتغال، فناوری و پژوهش، مشارکت اجتماعی و سیاسی و همچنین ارائه شاخص‌ها و الگوهای تربیت اسلامی اشاره کرد و افزود: سند توسعه فعالیت اجتماعی بانوان در قالب برنامه ششم تهیه و تدوین شده و با ابلاغ آن سعی بر این است تا این قشر به نهایت مهارت و تعامل ارتباطی دست پیدا کند.

وی افزایش نرخ ازدواج، آگاهی‌بخشی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تقویت مراکز مشاوره رایگان را از ضرورت برنامه‌ریزی‌ها اعلام کرد و ادامه داد: ما اگر می‌خواهیم افزایش نشاط اجتماعی و کاهش آسیب‌ها به ویژه طلاق و خشونت را به عینه مشاهده کنیم باید به سمت اعتمادسازی در بین اعضای خانواده کمک کنیم.

محمدلو در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با بهره‌گیری از تجارب مدیریت خانواده در سال‌های گذشته همچنان باید از تجربه و اندوخته پدران و مادران در جهت تربیت صحیح نسل کنونی کمک گرفته و اجازه ندهیم تا برخی از نابسامانی‌ها به تشدید ناهنجاری اجتماعی دامن بزند.

وی اضافه کرد: در امر ازدواج با نظارت والدین باید به پایداری این امر مقدس کمک کنیم چرا که برخی دوست‌یابی‌های خیابانی و انتخاب همسر از روی هوا و هوس به ازدیاد طلاق و شکست نهاد خانواده منجر می‌شود.

محمدلو بیان کرد: در کنار افزایش رشد جمعیت باید تحکیم خانواده، تکریم سالمندان و همچنین احترام به نظام ازدواج را مهم تلقی کرده و به تقویت طرح گفت‌و گوی ملی خانواده بیش از گذشته همت داشته باشیم.

وی ضرورت کاهش فاصله والدین با جوانان و نوجوانان را در کنار تشویق به تحصیل مناسب و ازدواج پایدار یادآور شد و تصریح کرد: همه این اقدامات باید به تحکیم نظام خانواده منجر شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل به راه‌اندازی دو کلینیک تخصصی حقوق کودکان و ارتقا مهارت خانواده‌ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: در روز جهانی خانواده سعی کردیم تا در قالب کارگاه‌های آموزشی به جامعه بانوان بسیاری از موارد را در حفظ و رعایت حقوق کودکان کمک کرده و به نوعی در این زمینه مشاوره ارائه کنیم.

انتهای پیام/

منبع