معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با اعزام ۲ بانوی مرگ مغزی از اردبیل به تهران برای اهدای عضو هشتمین و نهمین ایثارگر از استان اردبیل ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، رامین نسیمی دوست صبح یکشنبه در جریان اعزام بانوان ایثارگر اهدای عضو اظهار کرد: هشتمین و نهمین ایثارگر اهدای عضو از استان اردبیل در سال جاری در بامداد روز یکشنبه ۸ مرداد ماه به تهران اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: زنده یاد مرضیه رضایی ۵۷ ساله، اهل روستای «هشی» از توابع شهرستان خلخال و ساکن فردیس کرج، به دنبال خونریزی مغزی و افت هوشیاری و زنده یاد اطلس احدی ۵۰ ساله، اهل و ساکن روستای «قلی درق» دهستان «قره آغاج» از توابع شهرستان انگوت به دنبال خونریزی مغزی ناشی از فشارخون بالا و افت هوشیاری در بخش آی. سی. یو جراحی مغز و اعصاب بیمارستان فاطمی و آی. سی. یو بیمارستان علوی اردبیل بستری شده بودند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: علیرغم مراقبت‌های درمانی و وجود علائم مرگ مغزی از همان بدو پذیرش در بیمارستان و پس از تشخیص و تأیید توسط متخصصین و کوردیناتورهای واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده این بانوان بامداد روز یکشنبه هشتم مردادماه سال جاری برای اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شدند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر