حسن محمدی ادیب در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر استان اردبیل در حوزه گردشگری است که ما تلاش می‌کنیم در قالب طرح‌های سرمایه‌گذاری و ظرفیت بخش خصوصی در احیا و به‌روزرسانی این توانمندی‌ها بیشتر استفاده کنیم. وی با بیان اینکه این ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در همه مناطق استان […]

حسن محمدی ادیب در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر استان اردبیل در حوزه گردشگری است که ما تلاش می‌کنیم در قالب طرح‌های سرمایه‌گذاری و ظرفیت بخش خصوصی در احیا و به‌روزرسانی این توانمندی‌ها بیشتر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه این ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در همه مناطق استان اردبیل مورد شناسایی و حمایت قرار گرفته است، تصریح کرد: برای اولین بار ۲۷ فرصت سرمایه‌گذاری در مراحل مختلف هدف‌گذاری شده که بر اساس استعلام ۱۳گانه از دستگاه‌های متولی مجوز لازم نیز صادر شده و با حضور سرمایه‌گذاران به سرعت این طرح‌ها آماده حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ما در کمتر از ۲۴ ساعت موافقت اصولی را به نام سرمایه‌گذار صادر می‌کنیم و در این زمینه تنها اهلیت‌سنجی مالی برای این اداره کل مهم بوده و بعد از تأیید نهایی موافقت اصولی به نام سرمایه‌گذار صادر خواهد شد.

محمدی ادیب افزود: ما این ۲۷ پروژه و طرح سرمایه‌گذاری را در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری به سرمایه‌گذاران ارائه کردیم که هشت مورد از آنها مورد استقبال قرار گرفته و یک مورد از این تعداد به مرحله نهایی رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم همه این طرح‌ها تا آخر سال آینده به جمع‌بندی نهایی رسیده و امکان واگذاری این طرح‌ها به سرمایه‌گذاران فراهم آید.

محمدی ادیب اضافه کرد: معرفی استان اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو فرصت مناسبی را فراهم کرده تا ما بتوانیم این ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری را حتی به سرمایه‌گذاران خارجی نیز معرفی کنیم.

وی بیان کرد: با گذشت ۲ ماه از سال میلادی و نامگذاری اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو، جلسات متعدد ملی و استانی در حال برگزاری است تا ما بتوانیم این رویداد را به شکل مناسب در استان برگزار کنیم.

محمدی ادیب در ادامه سخنان خود اظهار کرد: اردیبهشت سال آینده نشست سفرای کشورهای عضو اکو برگزار خواهد شد و در کنار آن جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر نیز برگزار می‌شود تا این رویداد سرآغازی بر سایر رویدادهای گردشگری در اردبیل باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: مهرماه سال آینده نشست وزرای کشورهای عضو اکو نیز برگزار خواهد شد تا ما بتوانیم هماهنگی بیشتری را در حوزه‌های مختلف انجام دهیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار