به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، نوبخت اژدری ظهر یکشنبه درنشست صمیمی با رئیس و اعضای جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل اظهار کرد: وظیفه ای که اصناف و بازاریان در فرآیند فروش و عرضه محصولات کشاورزی به مصرف کنندگان و جامعه هدف دارند بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است. وی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، نوبخت اژدری ظهر یکشنبه درنشست صمیمی با رئیس و اعضای جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل اظهار کرد: وظیفه ای که اصناف و بازاریان در فرآیند فروش و عرضه محصولات کشاورزی به مصرف کنندگان و جامعه هدف دارند بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: اگر رسالت این قشر زحمتکش در امانتداری و نظارت بر فروش نباشد قطعاً دلالان و قاچاقچیان نهایت سوء استفاده را از کالاهای ضروری مردم در راستای منافع شخصی خود خواهند کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل با اشاره به اینکه در ۹ ماه گذشته میزان تولید گوشت سفید ۶ هزار تن بیشتر از مصرف استان بوده است، گفت: در همین مت میزان جوجه ریزی نیز نسبت به سال گذشته سه میلیون قطعه افزایش یافته و با ۱۶ میلیون قطعه جوجه ریزی در سال جاری ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد را شاهد هستیم.

اژدی با بیان اینکه در مقاطع زمانی مختلف شاهد کمبود گوشت سفید در داخل استان هستیم، تصریح کرد: دلیل این امر قاچاق گوشت سفید به دیگر استان هاست.

فرمانده قرارگاه امنیت غذایی استان اردبیل افزود: دلیل قاچاق گوشت مرغ به استان های همجوار به دلیل اختلاف قیمت کیلویی آن است، گفت: این اختلاف قیمت ۵ و یا ۱۰ هزار تومانی سبب خروج گوشت مرغ از استان می شود و علیرغم تولید پایدار بیش از نیاز داخلی در استان متاسفانه باز شاهد نارضایتی ها در تامین گوشت مرغ هستیم.

اژدری اظهار کرد: به همین دلیل اصناف و بازاریان باید با همراهی جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی به گونه ای برنامه ریزی کنند که اجازه سوء استفاده به افراد فرصت طلب را ندهند.

رئیس کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: قیمت مکمل ها و داروهای مورد استفاده در واحدهای پرورش طیور و همچنین قیمت انواع کنجاله ها به نحو بسیار چشمگیری افزایش یافته که همین افزایش هزینه ها نیز افزایش هزینه در تولید را بالا می برد

اژدری ادامه داد: در این صورت قطعاً اگر تولید کننده قیمت تمام شده هر کیلوگرم گوشت خود را پائین تر از قیمت تولید شده بفروشد قطعاً ورشکست خواهد شد و دست ازتولید برخواهد داشت.

وی گفت: وضعیت راه های مواصلاتی در مشکین شهر به اهر به گونه ای است که قاچاقچیان به راحتی می توانند از ده کوره راه ها و مسیرهای فرعی خود را به اهر برسانند به همین دلیل هم کنترل این مسیرها با توجه به امکانات و نفرات کم در نیروی انتظامی استان نیز به سختی صورت می گیرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: ستاد تنظیم بازار و قیمت گذاری بر محصولات تولیدی کشاورزی باید با دقت و ملاحظات کارشناسی و با هماهنگی تنگاتنگ با جهاد کشاورزی قیمت گذاری را انجام دهد تا تولید کننده متضرر نشود و از سوی دیگر نیز نظر مساعد مصرف کننده تامین شود.

اژدری خاطرنشان کرد: گستره تولیدات بخش کشاورزی استان وسیع است که قطعاً با کمک و همیاری اصناف و بازاریان عرصه خدمت رسانی در امنیت غذایی مسیر نیست.

وی اظهار کرد: استان اردبیل سالانه ۷۶۹ هزار تن سیب زمینی، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی و ۴۰۰ هزار تن محصولات سردرختی و ۳۳۷ هزار تن انواع محصولات دامی و ۱۲۰۰ تن محصولات گلخانه ای تولید و روانه بازار مصرف می کند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر