علی واحد در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: همه ساله اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در انجام رسالت و وظیفه خطیر خود در پاسداشت گنجینه‌های ارزشمند دوران دفاع مقدس سعی دارد تا ۵۰ عنوان کتاب را از زندگینامه و خاطرات رزمندگان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران، آزادگان و جانبازان […]

علی واحد در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: همه ساله اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در انجام رسالت و وظیفه خطیر خود در پاسداشت گنجینه‌های ارزشمند دوران دفاع مقدس سعی دارد تا ۵۰ عنوان کتاب را از زندگینامه و خاطرات رزمندگان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران، آزادگان و جانبازان به رشته تحریر درآورد.

وی تصریح کرد: در کنار بازسازی عملیات و برپایی میزگردهایی در حوزه خاطره‌گویی رزمندگان، جانبازان و آزادگان سعی بر این است تا در برهه‌های مختلف عملیات‌های دفاع مقدس مورد نقد، تحلیل و بررسی قرار گرفته و سلحشوری‌های رزمندگان به صورت مکتوب و جامع بیان شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: با هدف پاسداشت مجاهدت آزادگان سرافراز طرح ۱۰۰ آزاده، ۱۰۰ خاطره در استان اردبیل نیز اجرایی شده که در این راستا سه کتاب به صورت مفصل که هر کدام خاطرات ۱۰۰ آزاده را در برداشته، تولید و روانه بازار برای مطالعه علاقمندان شده است.

واحد افزود: در این آثار سعی شده خاطرات و تجربیات ارزشمند آزادگان به ویژه از دوران اسارت به رشته تحریر درآمده و افراد قلم به دست هنرمندانه بتوانند این گنجینه‌های ارزشمند را مورد صیانت و حفاظت قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: سال گذشته ۱۳ عنوان کتاب با محوریت خاطرات و زندگینامه آزادگان تهیه و تدوین شد و امسال نیز به همین تعداد کتاب در حال تهیه و تدوین است که تا پایان امسال مورد رونمایی قرار خواهد گرفت.

واحد با گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان قهرمان به کشورمان اضافه کرد: آزادگان با گذراندن روزهای سخت به عزت و اقتدار کشور افزوده‌اند و همواره سعی و تلاششان بر این بوده تا شرایط مناسبی را در اعتلای نظام اسلامی با مقاومت و ایثارگری خود رقم بزنند.

وی بیان کرد: در گرامیداشت این ایام برنامه‌های مختلفی از ۱۹ مردادماه شروع شده و تا ۲۶ مرداد سعی داریم تا از آزادگان سرافراز تجلیل و تکریم کنیم.

واحد ادامه داد: در این راستا اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در کنار بازخوانی عملیات‌ها و بیان خاطرات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سعی کرده به صورت مفصل در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان تجلیل از خانواده‌ها و خود آزادگان را انجام دهد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: رونمایی از کتاب سرگذشت اسیر جوان خاطرات محمدتقی باقری و همچنین تهیه و رونمایی از کتاب پری خاطرات همسر آزاده سرافراز خلیل‌اللهی مورد توجه و هدف‌گذاری قرار داده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل تصریح کرد: از طریق شبکه دولت ارسال خاطرات آزادگان برای استفاده کارکنان در نهادهای مختلف ارسال شده تا با دریافت از طریق شبکه دولت مورد مطالعه قرار گیرد.

واحد به برپایی نشست مشترک آزادگان با اصحاب رسانه و همچنین اساتید دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در این برنامه‌ها سعی بر این است تا در یک تعامل مشترک آزادگان بتوانند از دوران اسارت و سختی‌های ایام حضور در کشور عراق سخن گفته و مطالبشان را بیان کنند.

وی افزود: تولید کتاب‌های صوتی با موضوع آزادگان و انتشار آن در فضای مجازی و همچنین نشست همسران و دختران شاغل آزادگان با موضوع عفاف و حجاب از دیگر رویکردهایی بوده که در گرامیداشت این ایام توسط نهادهای مختلف اجرایی شده است.

انتهای پیام/

منبع