به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حسن محمدی ادیب ظهر چهارشنبه در حاشیه مراسم جشنواره «چیله گئجه‌سی» در اردبیل اظهار کرد: ۱۲ روستای شهرستان اردبیل در محل نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی آئین‌های یلدایی خود را به نمایش گذاشتند. وی افزود: در چنین شرایطی که جنگ رسانه‌ای بزرگی علیه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حسن محمدی ادیب ظهر چهارشنبه در حاشیه مراسم جشنواره «چیله گئجه‌سی» در اردبیل اظهار کرد: ۱۲ روستای شهرستان اردبیل در محل نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی آئین‌های یلدایی خود را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: در چنین شرایطی که جنگ رسانه‌ای بزرگی علیه کشورمان وجود دارد برای ما لازم است که مراسم‌های و آئین‌های سنتی و اصیل خود را زنده نگه داریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: شب یلدا یک جشن کهن در کشور ما است که آئین‌های متنوعی در جای جای کشورمان در این شب اجرا می‌شود و برگزاری جشنواره‌های یلدایی و توجه خانواده‌ها به این آئین می‌تواند در احیای آئین‌های یلدایی مؤثر باشد.

محمدی ادیب ادامه داد: از عوامل برگزار کننده جشنواره چیله گئجه‌سی در اداره کل میراث‌فرهنگی و همچنین در بخشداری مرکزی شهرستان و دهیاری‌ها تشکر می‌کنم و این نوید را می‌دهم که اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل در راستای ایجاد نشاط اجتماعی تلاش می‌کند هر ماه حداقل دو برنامه در سطح استان برگزار کند.

وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوع و مرتبط با شب یلدا، اهالی ۱۲ روستای بخش مرکزی اردبیل در قالب غرفه‌ها آداب، رسوم، غذاها و آئین‌های یلدایی خود را به معرض نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر