رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در استان اردبیل احیا و به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، مسعود ایرانی عصر یکشنبه در جریان بررسی آخرین وضعیت طرح‌های نیمه‌تعطیل و تعطیل شده صنعتی در اردبیل، اظهار کرد: در پنج سال اخیر احیای واحدهای صنعتی و راکد و نیمه‌تعطیل در سطح کشور و به تبع آن در استان اردبیل آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در این سال‌ها ۲۰۰ واحد راکد به چرخه تولید و اشتغال باز گشتند که از این تعداد احیای ۱۰۰ واحد در دولت سیزدهم انجام شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: این کار به صورت گسترده و با شناسایی سرمایه‌گذاران و اهلیت آنها ادامه دارد تا ما بتوانیم زیرساخت احیای این واحدها را فراهم کنیم.

ایرانی افزود: با برگزاری جلسات ستاد تسهیل سعی بر این است تا موانع از پیش روی تولیدکنندگان برداشته شده و تأمین منابع و مواد اولیه همراه با بازاریابی برای تولیدکنندگان انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کاری که از سال ۹۸ شروع شده، در دولت سیزدهم با قوت و قدرت بیشتر ادامه دارد و در این دولت سعی بر این است تا واحدهای صنعتی و تولیدی با رویکرد اشتغالزایی و تحقق شعار سال به معنای واقعی در چرخه تولید و اشتغال قرار گیرد.

ایرانی حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران و تسهیل در صدور مجوزها را نیز یادآور شد و اضافه کرد: تمام دستگاه‌های صادرکننده مجوز از طریق درگاه ملی اقدام خود را به کوتاه‌ترین زمان در صدور مجوزها رساندند تا ما بتوانیم حرکت‌های مفید و مؤثری را در این بخش شاهد باشیم.

وی بیان کرد: احیای واحدهای صنعتی متوسط و کوچک نه تنها فرصت اشتغال بیشتر را فراهم می‌آورد بلکه زمینه‌ای را در استان شکل می‌دهد تا ما بتوانیم بیش از گذشته به تحول اقتصادی این استان امیدوار باشیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: در کنار احیای واحدهای صنعتی، پرداخت تسهیلات از منابع مختلف آن هم با نرخ سود پایین‌تر در اولویت دولت سیزدهم بوده و به زودی تسهیلات ویژه تولید به استان نیز ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/