به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حسین قدیمی بعدازظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: در سفر اول رئیس جمهور به استان اردبیل با هدف حمایت از زیرساخت نیرورسانی به واحدهای صنعتی مقرر شد تا پست ۶۳ کیلوولت در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل راه اندازی شود […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حسین قدیمی بعدازظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: در سفر اول رئیس جمهور به استان اردبیل با هدف حمایت از زیرساخت نیرورسانی به واحدهای صنعتی مقرر شد تا پست ۶۳ کیلوولت در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل راه اندازی شود که این پروژه اجرایی شده و در سفر پیش روی رئیس جمهور آماده بهره برداری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۷ درصد برق استان اردبیل در بخش صنعت مصرف می‌شود که این میزان مصرف برق در بخش صنعت نشان از رشد واحدهای تولیدی و صنعتی در سال مهار تورم و رشد تولید است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل بیان کرد: ۳۶ درصد مصرف برق استان خانگی، ۱۵ درصد عمومی، ۱۳ درصد بخش کشاورزی و مابقی نیز سایر مصارف است که یک شرایط متوازنی را در مصرف برق در حوزه‌های مختلف شاهدیم.

قدیمی ادامه داد: در سال گذشته شرکت توانیر پرداخت پاداش برای مشترکان کم مصرف را اعمال کرد که در بخش خانگی و واحدهای صنعتی و تولیدی بوده است.

وی گفت: مجموع پاداش پرداختی به مشترکان کم مصرف بالغ بر ۱۸.۳ میلیارد تومان بوده که یک رقم قابل توجه است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل تصریح کرد: از مجموع مشترکان خانگی ۳۳۸ هزار مشترک مشمول پاداش شدند که ۸۲ درصد مشرکان خانگی را شامل می‌شود.

قدیمی اضافه کرد: در بخش عمومی ۶۳ مشترک بالغ بر ۱۵۵ میلیون تومان، در بخش کشاورزی یک هزار و ۵۱۵ مشترک بالغ بر ۶۳۹ میلیون تومان و در بخش صنعتی نیز ۲۷۵ مشترک بالغ بر ۳ میلیارد تومان پاداش دریافت کرده اند.

وی اظهار کرد: ۱۸ میلیون تومان نیز برای سایر مشترکان برق در سال گذشته پاداش کم مصرفی برق پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل خاطرنشان کرد: در مجموع توزیع برق استان اردبیل ۲۲ میلیارد تومان پاداش به مشترکان کم مصرف در استان اردبیل پرداخت کرده است.

قدیمی گفت: امسال و با مصوبه ابلاغ شده ساعات کار ادارات از ۶ صبح تا ۱۳ ظهر تعیین شده که این تغییر ساعات به تعدیل مصرف برق منجر شده است.

وی افزود: هرچند در استان اردبیل آب و هوای خنکی را در خردادماه شاهد بودیم اما در بسیاری از استان‌ها تغییر ساعات ادارات به کاهش و تعدیل مصرف برق منجر شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل بیان کرد: ادارات استان در وقت اداری ۳۰ درصد و غیراداری نیز ۶۰ درصد مصرف روزانه خود را کاهش دهند که در این زمینه نصب کنتورهای هوشمند را در ادارات شاهد هستیم.

قدیمی بیان کرد: اداراتی که به بهینه مصرف برق توجه نکنند در بار اول تذکر می‌گیرند و در مراحل بعد نیز با قطعی برق روبرو خواهند شد.

طرح ۱۰۱۰ در اردبیل در حال اجراست

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امسال کاهش ۷ درصدی مصرف برق در استان اردبیل پیش بینی شده تا ۱۶ مگاوات مصرف برق در بخش خانگی تعدیل یابد.

قدیمی از اجرای طرح سراسری پاداش صرفه جوئی مصرف برق برای مشترکان خانگی خبر داد و خاطرنشان کرد: به غیر از چهار شهر بیله سوار، پارس آباد، جعفرآباد و اصلاندوز که مناطق گرمسیری ۴ هستند در سایر شهرها الگوی مصرف ۳۰۰ کیلووات تعریف شده است.

وی گفت: در مناطق گرمسیر استان الگوی مصرف ۴۰۰ کیلووات است که امیدواریم مشترکان با راهکارهای ساده مصرف انرژی خود را کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل افزود: در کنار استفاده از نور طبیعی پیش بینی می‌کنیم مشترکان با استفاده از لوازم خانگی در ساعات غیرپیک و رعایت دمای رفاه برق، استان را در پایداری انرژی و جلوگیری از قطعی برق در تابستان کمک کنیم.

قدیمی از اجرای طرح ۱۰۱۰ در استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه ساعات اوج مصرف ۱۱ صبح تا ۱۷ عصر و ۱۸ عصر تا ۲۲ شب تعریف شده در فاصله زمانی ۱۰ شب تا ۱۰ صبح خانواده‌ها بهتر است از وسایل برقی استفاده کنند.

وی رقم پاداش اختصاص یافته را ۲ هزار تومان به ازای هر کیلووات ساعات کم مصرفی اعلام کرد و گفت: مشترکان تا ۲.۵ برابر الگوی مصرف نسبت به سال‌های گذشته مصرف خود را کاهش دهند و پاداش ۲۰ برابری تعرفه برق را دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل اضافه کرد: عمده کنتورخوانی های ما به شکل سیستم نوری و خارج از نظام مکانیکی و دستی است و کمترین خطا را در کنتورخوانی های برق شاهد خواهیم بود.

۲۹ هزار چراغ معابر تعدیل روشنایی شده است

قدیمی افزود: در تعدیل روشنایی معابر نیز اقدامات خوبی آغاز شده که ما ۲۹ هزار چراغ معابر را به نقطه تعدیل رسانده ایم تا ۶.۶ مگاوات صرفه جوئی برق را در این حوزه شاهد باشیم.

وی اظهار کرد: ساخت نیروگاه برای جبران ناترازی تولید و مصرف از برنامه‌های بلندمدت است که قرار شده ۳۵ هزار مگاوات نیروگاه احداث شود که در دولت سیزدهم ۱۰ هزار مگاوات پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل با استقبال از توسعه نیروگاه‌های خورشیدی و ارائه تجهیزات و امکانات آن به سرمایه گذاران خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی در تأمین پنل‌های خورشیدی، نصب و راه اندازی آن در سطح استان وجود ندارد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر