داود رجبی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: همکاران ما با بازدیدهای فنی گزارش خود را از مزارع و باغات خسارت دیده به ستاد صندوق بیمه محصولات کشاورزی ارسال کردند که از مجموع خسارت برآوردی دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی، تاکنون یک هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به حساب کشاورزان خسارت […]

داود رجبی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: همکاران ما با بازدیدهای فنی گزارش خود را از مزارع و باغات خسارت دیده به ستاد صندوق بیمه محصولات کشاورزی ارسال کردند که از مجموع خسارت برآوردی دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی، تاکنون یک هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به حساب کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: تلاش بر این است تا مابقی خسارت ها نیز تا پایان امسال به حساب کشاورزان پرداخت شود.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل از پرداخت ۱۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۱۰ هزار فقره برای متقاضیان خبر داد و گفت: در بحث توسعه گلخانه ها برای ۲۲۰ هکتار از گلخانه های استان، ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که اعم از تسهیلات توسعه ای و ایجابی بوده است.

رجبی افزود: در نیمه اول امسال نیز ۲۰ هکتار مجتمع گلخانه ای از تسهیلاتی به ارزش دو هزار میلیارد ریال بهره مند شدند.

وی اشتغال ایجاد شده در این حوزه را بیش از دو هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: هشت هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم با فعال شدن این مجتمع های گلخانه ای از شغل و درآمد مناسب بهره مند شدند.

رجبی: امسال ۳۹ واحد راکد با حمایت تسهیلاتی بانک کشاورزی در بخش های مختلف به عرصه فعالیت بازگشته و ۹ واحد نیز در قالب املاک تملیکی واگذار شده است.

احیای ۳۹ واحد راکد با حمایت بانک کشاورزی

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: امسال ۳۹ واحد راکد با حمایت تسهیلاتی بانک کشاورزی در بخش های مختلف به عرصه فعالیت بازگشته و ۹ واحد نیز در قالب املاک تملیکی واگذار شده است.

رجبی در مورد پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در قالب اجرای مسئولیت اجتماعی بانک کشاورزی اضافه کرد: امسال یک هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری، ودیعه مسکن و اشتغالزایی نهادهای حمایتی به ویژه کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شده است.

وی بیان کرد: ما در هشت ماهه امسال اعتبار ابلاغی را به صورت کامل در این حوزه پرداخت کردیم تا متقاضیان بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

رجبی یادآور شد: یک هزار و ۴۸۰ مورد از این تسهیلات ویژه طرح فرزندآوری و حمایت از جوانی جمعیت بوده که به شکل قرض الحسنه پرداخت شده است.

رشد چهار برابری در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: از محل بند «الف» تبصره ۱۸ مربوط به سال ۱۴۰۱ در مرحله اول ۱۰۰ درصد منابع ابلاغ شده پرداخت و منتظر پرداخت تسهیلات در مرحله دوم در این بخش هستیم.

وی گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال در مرحله اول به متقاضیان پرداخت شده و در مرحله دوم نیز پرداخت تسهیلات برای طرح های مختلف انجام می شود که بخشی از آن در مرحله عقد قرارداد و بخشی نیز در مرحله پرداخت قرار گرفته است.

رجبی افزود: سعی ما بر این است تا دو برابر اعتبار ابلاغی و سقف تعریف شده پروژه آماده بهره مندی از این تسهیلات کنیم تا زمینه برای تقویت نظام اقتصادی فراهم آید.

رییس کمیسیون بانک های استان اردبیل بیان کرد: دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای ۱۹ فقره ازطرح های کشاورزی که عمدتا در زیر بخش صنایع تبدیلی، تکمیلی و گلخانه ای بودند، پرداخت شده است.

وی در مورد پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای بذور گواهی شده، اضافه کرد: به ارزش ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که حدود چهار برابر بیشتر از سهمیه ابلاغی به استان بوده که برای واحدهای فرآوری بذور در بخش گندم، جو و ذرت از طریق بانک کشاورزی پرداخت شده است.

رجبی: سعی ما بر این است تا در اوایل سال آینده بر اساس امتیازبندی و محاسبه دقیق کارشناسی قرعه کشی حساب های قرض الحسنه بانک کشاورزی را شاهد باشیم.

۴۰ هزار میلیارد ریال بهای گندم خریداری شده پرداخت شده است

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: در سال جاری بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد ریال در قبال خرید ۲۷۷ هزار تن محصول گندم به حساب کشاورزان واریز شده است.

رجبی ادامه داد: سعی ما بر این است تا در اوایل سال آینده بر اساس امتیازبندی و محاسبه دقیق کارشناسی قرعه کشی حساب های قرض الحسنه بانک کشاورزی را شاهد باشیم تا با جوایز ارزنده در خدمت مشتریان این بانک بتوانیم جشن مناسبی را برگزار کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار