به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با وبگاه «انرژی اینتلیجنس»، در ارتباط با تأثیر اقدامات خرابکارانه همچون ترور دانشمندان هسته‌ای و خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای ایران بر تداوم فعالیت‌های آژانس گفت: در وهله اول، من مدیرکل یک سازمان بین‌المللی هستم که با مسئله عدم اشاعه سر […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با وبگاه «انرژی اینتلیجنس»، در ارتباط با تأثیر اقدامات خرابکارانه همچون ترور دانشمندان هسته‌ای و خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای ایران بر تداوم فعالیت‌های آژانس گفت: در وهله اول، من مدیرکل یک سازمان بین‌المللی هستم که با مسئله عدم اشاعه سر و کار دارد. همچنین، فردی با ۴۰ سال سابقه کار در زمینه عدم اشاعه در انجمن‌ها و بنیادهای مختلف بوده‌ام و یک دیپلمات هستم بنابراین اعتقادی به استفاده از زور ندارم و استفاده از زور را محکوم می‌کنم. در خصوص این پرونده (خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای ایران)، من هیچ نقش تحقیقاتی و سیاسی ندارم. من جایگاه خود را حفظ می‌کنم زیرا مسئولیت دارم. این وظیفه من نیست که یک تفسیر سیاسی درباره عاملان یک اقدام خرابکارانه ارائه دهم. من چنین توانایی را ندارم که تحقیقات انجام دهم و بدانم که چه اتفاقی احتمالاً رخ داده است.

گروسی در ادامه در اظهارنظری کلی افزود: به عنوان یک قاعده و اصل کلی می‌گویم که خشونت ابزار رسیدن به هیچ چیز نیست مگر آنکه این اقدام در جهت دفاع از خود باشد. همانطور که منشور سازمان ملل نیز آن را به رسمیت می‌شناسد، این یک موضوع بسیار مسئله‌ساز است. موضوعی است که در حوزه سیاسی است و بنابراین وظیفه من نیست که آن را توصیف کند.

گروسی در نهایت مدعی شد: اما من در این مورد خاص می‌گویم که حادثه‌ای در آنجا رخ داده است و در نتیجه آن حادثه، برخی از تجهیزات ما آسیب دیده‌اند. قطعاً ما ناراحتی آن‌هایی که دوست دارند شاهد آن باشند که مدیرکل بگوید که این کشور یا آن کشور چنین اقدامی را انجام داده، درک می‌کنیم. من چنین وظیفه‌ای ندارم و هرگز چنین وظیفه‌ای نخواهم داشت. من بدون تردید و قطعاً می‌گویم که خشونت هرگز راه رسیدن به چیزی نیست.

انتهای پیام/

منبع