به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، بابک نونهال عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جوان نادم و پشیمان پس از ۶ سال انتظار در زندان پای چوبه دار باگذشت خانواده مقتول از قصاص رهایی یافت. وی افزود: چند سال پیش در یکی از روستاهای شهرستان انگوت طی یک نزاع و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، بابک نونهال عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جوان نادم و پشیمان پس از ۶ سال انتظار در زندان پای چوبه دار باگذشت خانواده مقتول از قصاص رهایی یافت.

وی افزود: چند سال پیش در یکی از روستاهای شهرستان انگوت طی یک نزاع و درگیری، قتل یک جوان گزارش شده بود و از آن زمان متهم جوان بر سر عدم کنترل خشم مرتکب قتل شد و در انتظار مجازات اعدام نشسته بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: با ورود دستگاه قضائی استان، هیأت بخشایش ستاد صبر، ریش سفیدان، متنفذین و والدین جوان مرحوم امروز صبح پای چوبه‌دار، با گذشت کریمانه از حکم اعدام منصرف و به یک انسان زندگی دوباره بخشیدند.

نونهال ادامه داد: این مصالحه با هدف ترویج فرهنگ بخشش و گذشت از قصاص و با تأسی از مؤلفه‌های دینی و اعتقادی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: فراگیر شدن فرهنگ صلح و سازش در کنار نهادینه سازی روش‌های جایگزین قضائی در دستور کار توسعه حل اختلاف استان اردبیل است.‌

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر