حسین پیرمؤذن در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: قوانین مخل و مزاحم تولید فعالان بخش خصوصی را رنج می دهد که در دولت سیزدهم با همراهی همه نهادهای دولتی و حتی بانک های عامل سعی بر شناسایی و حذف این قوانین است. وی تصریح کرد: ما […]

حسین پیرمؤذن در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: قوانین مخل و مزاحم تولید فعالان بخش خصوصی را رنج می دهد که در دولت سیزدهم با همراهی همه نهادهای دولتی و حتی بانک های عامل سعی بر شناسایی و حذف این قوانین است.

وی تصریح کرد: ما انتظار داریم در کنار حفظ حق و حقوق کارگران، حقوق بخش خصوصی و کارفرمایان نیز مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه ترکیب هیأت تجدید نظر حل اختلاف تأمین اجتماعی تغییر پیدا کرد تا اصل بی طرفی را در صدور آرا شاهد باشیم.

صنعت و تجارت اردبیل رو به رشد و امیدآفرین است

رییس خانه صنعت و معدن اردبیل گفت: با شکل گیری کمیسیون مستمر بهبود فضای کسب و کار و رفع نواقصات و کاستی ها، سعی بر این است تا شرایط مناسبی را در تقویت نظام تولید و اشتغال در استان شاهد باشیم.

پیرمؤذن افزود: از طریق این کمیسیون در کنار پیگیری موانع و مشکلات و تسهیل گری در این بخش، سعی خواهد شد تا کاستی های بخش اداری نیز برطرف شده و استان در بهبود فضای کسب و کار به صورت فصلی امتیاز و جایگاه مناسبی را پیدا کند.

رییس خانه صنعت و معدن اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: صنعت و تجارت استان رو به رشد و امیدآفرین است و انتظار می رود همچنان روند حمایت و همراهی بخش خصوصی در عرصه تولید و تقویت نظام اقتصادی مورد توجه قرار گیرد تا فعالان این بخش با قوت و قدرت بیشتر در سنگر تولید و صادرات حاضر باشند.

معافیت تعهدات ارزی برای صادرات زیر یک میلیون دلار هنوز اعمال نشده است

وی اضافه کرد: بیان مشکلات از طریق انجمن های متعدد تولیدی به منزله مانع و کارشکنی ادارات نیست بلکه ما در این جلسات کارشناسی تلاش می کنیم تا مشکلات و موانع را برطرف و دستگاه های دولتی و بانک ها را به همراهی بیشتر دعوت کنیم.

پیرمؤذن یکی از اصلی ترین مشکلات صادرکنندگان را تعهدات ارزی اعلام کرد و ادامه داد: متاسفانه معافیت تعهدات ارزی برای صادرات زیر یک میلیون دلار هنوز اعمال نشده و ما با لغو برخی از کارت های بازرگانی تجار و صادرکنندگان روبه رو هستیم در حالی که انتظار می رود این مشکل برطرف شود.

وی بیان کرد: بحث پیمان سپاری ارزی مشکلی اساسی است که بانک مرکزی و وزارت صمت باید این مشکل را برطرف و صادرکنندگان را به تقویت تجارت امیدوار کند.

با توجه به فسادپذیری محصولات کشاورزی باید موانع صادرات سریعا برطرف شود

رییس خانه صنعت و معدن اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: با توجه به اینکه اکثر واحدهای تولیدی استان اردبیل، واحدهای کوچک و متوسط هستند، در مسیر صادرات آنها باید پیمان سپاری ارزی به عنوان یک مانع جدی رفع شده و در کنار آن بحث صادرات محصولات کشاورزی مورد همراهی بیشتر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به فسادپذیری محصولات کشاورزی در کوتاهترین زمان باید در این استان موانع صادرات برطرف شده و ما بتوانیم بدون پایین آمدن کیفیت محصولات تولید شده صادرات را انجام دهیم.

پیرمؤذن گفت: در این جلسه انجمن های سلولزی، محصولات کانی و فلزی و شیمیایی دغدغه ها و مشکلات خود را در بحث تولید و صادرات اعلام کردند و مسئولان و نمایندگان قوای مقننه، مجریه و قضاییه در این استان تصمیم گرفتند تا با همدلی و همراهی بیشتر با تولیدکنندگان موانع به وجود آمده را رفع و زمینه حرکت های تحولی را در این بخش فراهم کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار