پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر – گروه بین الملل: از هفت روز پیش ارتش رژیم صهیونیستی با یورش به بیمارستان شفا، آن را به محاصره کامل نظامی درآورده است. در این یک هفته صهیونیست‌ها هر گونه جنایتی را از قتل عام بیماران و مجروحان گرفته تا انهدام بخش مختلف بیمارستان شفا را […]

پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر – گروه بین الملل: از هفت روز پیش ارتش رژیم صهیونیستی با یورش به بیمارستان شفا، آن را به محاصره کامل نظامی درآورده است.

در این یک هفته صهیونیست‌ها هر گونه جنایتی را از قتل عام بیماران و مجروحان گرفته تا انهدام بخش مختلف بیمارستان شفا را به اجرا گذاشته اند.

حمله به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها از جنایات جنگی واضح و آشکار در قوانین بین المللی محسوب می‌شود که صهیونیست‌ها طی روزهای اخیر بدون توجه به هشدارهای نهادهای جهانی به ارتکاب آن مشغول بوده اند.

کلکسیون کامل جنایات جنگی

ارتش رژیم صهیونیستی در سایه سکوت جامعه جهانی، بیمارستان شفا را با اقدامات جنایتکارانه و وحشیانه خود به مکانی جهنمی تبدیل کرده است.

طی روزهای اخیر ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی آشکار به مرکز درمانی شفا در شهر غزه یورش برده و بیماران و کادر درمان را هدف حملات خود قرار داد.

«خلیل الدقران» سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی در این باره گفت: تمامی مجموعه به همراه بیماران و مجروحان آن تحت محاصره هستند. هزاران آواره داخل این بیمارستان تجمع کرده اند و معلوم نیست سرنوشت آنها چه خواهد شد.

«اسماعیل الثوابته» مدیر کل دفتر رسانه‌ای دولت غزه نیز در این باره تاکید کرد: نظامیان رژیم صهیونیستی با همراهی تانک‌ها و پهپادهای خود به مرکز درمانی شفا یورش بردند و با نقض آشکار قوانین بین الملل این بیمارستان را هدف بمباران شدید قرار دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی در این مدت بخشی از ساختمان‌ها و راهروهای این بیمارستان را بمباران کرده و ویرانی‌های زیادی در بخش‌های مختلف آن به بار آورد.

حملات نظامیان صهیونیست سبب اخلال در روند خدمت رسانی این بیمارستان شد، آن هم درحالی که این مرکز درمانی در هفته‌های اخیر مجدداً فعالیت خود را آغاز کرده بود. بیمارستان شفا در روزهای پیش از محاصره نظامی صهیونیست‌ها با توجه به خارج شدن اکثر بیمارستان‌ها از روند خدمت رسانی به محل اصلی رجوع بیماران و مجروحان فلسطینی در نوار غزه تبدیل شده بود.

شهادت مجروحان محاصره شده

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد دستکم پنج نفر از مجروحان فلسطینی که برای هفتمین روز متوالی در بیمارستان شفا محاصره شده بودند، به علت عدم دسترسی به آب و غذا و خدمات درمانی به شهادت رسیدند.

سرقت اجساد شهدا

جهاد ابو شنب خبرنگار فلسطینی تاکید کرد که نظامیان صهیونیست یکی از مراکز وابسته به سازمان ملل را در نزدیکی بیمارستان شفا محاصره کردند.

ابو شنب اظار داشت که شماری از افراد حاضر در بیمارستان شفا به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی زخمی شدند.

وی اشاره کرد که بمباران مناطق مجاور بیمارستان شفا و تیراندازی در این منطقه همچنان ادامه دارد.

این خبرنگار اشاره کرد که نظامیان صهیونیست اجساد شماری از شهدا را که در داخل بیمارستان شفا دفن شده بودند، خارج کرده و با خود برده‌اند.

قتل پدران مقابل چشمان فرزندان

عماد الزقوت خبرنگار فلسطینی در گفتگو با العربی تاکید کرد که ارتش اشغالگر صهیونیستی پدران را مقابل چشمان فرزندانشان در محوطه بیمارستان شفا به قتل می‌رساند و تعداد شهدا بسیار بیشتر از آن چیزی است که این رژیم اعلام کرده است.

قتل پزشکان بیمارستان

سلامه معروف مدیر دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه اظهار داشت که ارتش اشغالگر صهیونیستی تعدادی از کادر پزشکی و درمانی را در بیمارستان شفا به قتل رسانده است.

معروف تصریح کرد که صهیونیست‌ها مانع از درمان بیماران در این بیمارستان شدند و ۴ بیمار به همین خاطر جان خود را از دست داده‌اند. وی اوضاع انسانی در داخل بیمارستان شفا را بسیار فاجعه‌بار خواند.

نظامیان اشغالگر صهیونیست همچنین دکتر «محمد زاهر النونو» پزشک فلسطینی را که حاضر به ترک بیمارستان شفا نشد و همچنان بر ماندن و مداوای مجروحان و بیماران اصرار داشت به شهادت رساندند.

شهادت بیش از ۱۷۰ فلسطینی و بازداشت ۸۰۰ نفر

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد از آغاز حمله به بیمارستان شفا در غزه بیش از ۱۷۰ فلسطینی را در داخل این بیمارستان به شهادت رسانده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین از بازداشت حدود ۸۰۰ فلسطینی در جریان حمله به بیمارستان شفا خبر داد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی هفت روز است بیمارستان شفا را محاصره و مورد حمله قرار می‌دهد.

حملات سنگین توپخانه ای علیه بیمارستان

منابع رسانه‌ای فلسطینی طی روزهای اخیر از حملات شدید نظامیان صهیونیست به بیمارستان شفا خبر دادند که موجب تخریب گسترده آن شده است.

این منابع تاکید کردند که ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با این درگیری‌ها اطراف بیمارستان شفا را هدف حمله سنگین توپخانه‌ای قرار داده است.

جنایت هولناک زیر گرفتن بیماران با تانک

منابع فلسطینی صحنه‌هایی از زیر گرفتن فلسطینیان در محوطه بیمارستان شفا در غزه توسط تانک‌های اسرائیلی در محوطه بیمارستان شفا نیز منتشر کردند.

شبکه الجزیره در این باره اعلام کرد که به تصاویری دست یافته که نشان می‌دهد ارتش رژیم صهیونیستی در جریان یورش به بیمارستان شفا در شهر غزه فلسطینیان را با تانک زیر گرفته است.

در این تصاویر مشخص است که تانک‌های اسرائیلی از روی بدن مجروحان فلسطینی رد شده و آن‌ها را به شهادت رساندند.

همچنین در این تصاویر جسد نیمه یک فلسطینی دیده می‌شود که قصد نجات خود را داشته اما تانک اسرائیلی او را زیر گرفته و از وسط نصف کرده است.

شبکه الجزیره ضمن انتشار این تصاویر از تشدید جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان شفا خبر داد و بر لزوم تلاش برای توقف این جنایات تاکید کرد.

بیماران، مجروحان و پزشکان در محاصره

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی تعدادی از ساختمان‌های بیمارستان شفا در غزه را بمباران کرده و بخش عروق را هم به آتش کشیده است.

این وزارتخانه افزود صهیونیست‌ها حدود ۲۴۰ بیمار و همراهان آن‌ها و ۱۰ نفر از کادر درمانی را در مرکز امیر نایف در بیمارستان شفا محاصره کردند.

وزارت بهداشت غزه همچنین از محاصره ده‌ها نفر از کادر پزشکی و درمانی در بیمارستان شفا خبر داد.

آتش زدن منازل اطراف بیمارستان

ارتش رژیم صهیونیستی در جریان یورش خود، تعداد زیادی از خانه‌های فلسطینیان را در اطراف بیمارستان شفا در غزه به آتش کشید. منابع محلی اعلام کردند ارتش صهیونیستی تعدادی خانه دیگر را هم بمب‌گذاری کرده و قرار است آن‌ها را منفجر کند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در حال ریختن خون فلسطینیان در غزه است و ده‌ها خانه را در اطراف بیمارستان شفا آتش زده است.

این سازمان بین‌المللی اشاره کرد در ۲۴ ساعت گذشته موارد بی‌شمار گزارشات شوکه کننده شهروندان فلسطینی در نوار غزه در رابطه با ارتکاب جنایت علیه فلسطینیان از جمله اعدام را مستندسازی کرده است.

تیراندازی بی‌وقفه به سوی بیمارستان

خبرنگار الجزیره مستقر در نزدیکی بیمارستان شفا در شهر غزه در گزارشی میدانی از تیراندازی بی‌وقفه اشغالگران اسرائیلی به سمت این بیمارستان خبر داد و تاکید کرد که صهیونیست‌ها اجازه امدادرسانی به مجروحان را نمی‌دهند.

صهیونیست‌ها هرکس را که بخواهد از بیمارستان خارج شود یا حتی به پنجره نزدیک شود، هدف قرار می‌دهند.

اجساد شهدای زیادی درون ساختمان‌ها و خیابان‌های اطراف بیمارستان دیده می‌شود و صهیونیست‌ها از آوارگان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

باز هم هیچ اسیری پیدا نشد

خبرنگار شبکه العربی تاکید کرد که ارتش اشغالگر صهیونیستی بیمارستان شفا در شهر غزه را به طور کامل تحت کنترل خود گرفته است با این وجود نتوانسته حتی یک اسیر صهیونست را آزاد کند. ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این مدعی شده بود که نیروهای مقاومت فلسطین برخی اسرای صهیونیست را در بیمارستان‌ها نگهداری می‌کنند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره بیان کرد که ارتش پس از حمله گسترده به بیمارستان شفا نتوانسته به هیچ یک از اسرای خود در داخل این بیمارستان دست یابد.

آتش سوزی در بخش‌های مختلف بیمارستان

منابع محلی همچنین از وقوع آتش‌سوزی در بخش جراحی بیمارستان شفا در شهر غزه در نتیجه حملات و بمباران‌های ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از وقوع آتش‌سوزی مقابل درب ورودی بیمارستان شفا و بخش جراحی آن خبر داده و تاکید کرد زنان و کودکان زیادی داخل این ساختمان بر اثر استنشاق دود دچار خفگی شدند.

این وزارتخانه اشاره کرد که آوارگان فلسطینی در ساختمان جراحی و بخش اورژانس در طبقه هشتم بیمارستان محاصره هستند.

وزارت بهداشت غزه ضمن اشاره به شهادت شمار زیادی از بیماران و مجروحان بیمارستان شفا، تاکید کرد به سبب تیراندازی گسترده و بی‌وقفه صهیونیست‌ها، کسی قادر به نجات مجروحان نیست و هرکس به پنجره‌ها نزدیک شود هدف تیراندازی قرار می‌گیرد.

افشای دروغ بازداشت رهبران مقاومت

سخنگوی ارتش صهیونیستی پس از گذشت چند روز از یورش به بیمارستان شفا به دروغگویی در مورد بازداشت رهبران مقاومت در بیمارستان شفا اذعان کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد تصاویر منتشر شده در رابطه با افراد بازداشت شده در بیمارستان شفا در شهر غزه اشتباه بوده است. این در حالی است که این رژیم مدعی شده بود ده‌ها نفر از رهبران مقاومت را در جریان حمله به بیمارستان شفا بازداشت کرده است.

یک مسؤول امنیتی جنبش حماس در گفتگو با الجزیره ادعای ارتش رژیم صهیونیستی در مورد بازداشت ده‌ها نفر از رهبران مقاومت در بیمارستان شفا در غزه را تکذیب کرده و آن را جنگ روانی علیه مقاومت در غزه خوانده بود. یک روز پس از بیانیه حماس، ارتش رژیم صهیونیستی مجبور شده اعلام کند این تصاویر اشتباه بوده است.

سخنگوی ارتش صهیونیستی تاکید کرد برخی افرادی که تصاویر آن‌ها منتشر شده، بازداشت نشده‌اند. همچنین روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت هم تاکید کرد اعلام ارتش در مورد بازداشت رائد سعد از فرماندهان قسام در بیمارستان شفا اشتباه بوده است.

کلکسیون کامل جنایات جنگی صهیونیست‌ها در بیمارستان شفا

هدف اصلی صهیونیست‌ها از حمله به بیمارستان شفا

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه طی بیانیه‌ای مسؤولیت جانی کادر پزشکی و درمانی و صدها آواره، بیمار و مجروح فلسطینی در مجتمع بیمارستانی شفا در شهر غزه را متوجه رژیم صهیونیستی دانست.

این وزارتخانه تاکید کرد که یورش نظامیان صهیونیست به بیمارستان شفا نقض صریح قوانین بین‌الملل و کنوانسیون چهارم ژنو است.

وزارت بهداشت غزه تصریح کرد که رژیم صهیونیستی همچنان با طرح روایات دروغ و ساختگی به دنبال فریب دنیا و توجیه یورش به بیمارستان شفا است.

این وزارتخانه بیان کرد که هدف از حمله نظامی به بیمارستان شفا نابودی کامل نظام سلامت و بهداشت در شمال غزه است.

وزارتخانه مذکور خواستار مخالفت و مقابله جامعه بین‌الملل با جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان شفا و دیگر بیمارستان‌های نوار غزه شد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه همچنین خواستار حضور فوری نهادهای بین‌المللی در بیمارستان شفا و محافظت از غیرنظامیان در داخل آن شد.

حماس نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد به شدت سکوت بین المللی در قبال فاجعه انسانی که ماشین جنگی اشغالگران در بیمارستان شفا و اطراف آن رقم زده اند را مورد انزجار قرار می‌دهد.

جنایات شوکه کننده

دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه که یک مرکز حقوق بشری است از گزارش‌های شوکه کننده شهروندان فلسطینی در نوار غزه در رابطه با ارتکاب جنایات علیه فلسطینیان از جمله اعدام را مستندسازی کرده است.

این مرکز حقوق بشری تاکید کرد: نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل این منازل بودند به آتش کشیده اند و مانع از نزدیک شدن افراد برای خارج کردن ساکنان از این منازل یا خاموش کردن آتش شده اند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه در گزارشی، ضمن اشاره به تشدید جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه، از دبیرکل سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا خواست جلوی ادامه جنایات این رژیم در غزه را بگیرند.

این نهاد بین‌المللی تاکید کرد: نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند و مانع از نزدیک شدن افراد برای خارج کردن ساکنان از این منازل یا خاموش کردن آتش شده‌اند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر