نادر تقی‌زاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: پیش از این، این اراضی بلااستفاده و آیش باقی مانده بود که در طرح جهش تولید سعی شد تا کشت محصولات با ارزش افزوده بیشتر در این اراضی مورد توجه قرار گیرد. وی تصریح کرد: گلرنگ از دانه‌های روغنی با ارزش با تیپ […]

نادر تقی‌زاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: پیش از این، این اراضی بلااستفاده و آیش باقی مانده بود که در طرح جهش تولید سعی شد تا کشت محصولات با ارزش افزوده بیشتر در این اراضی مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: گلرنگ از دانه‌های روغنی با ارزش با تیپ وحشی منطقه‌ای است که علاوه بر خاصیت دارویی و درمانی، در صنعت رنگرزی نیز کاربرد دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: سعی بر این است تا در طرح جهش تولید مزارع دیم استان مورد کشت و زرع محصولات با ارزش افزوده بالا قرار گیرد که در شهرستان اردبیل نیز کشت گلرنگ و محصولات علوفه‌ای و حبوبات جز اولویت‌ها است.

تقی‌زاده به کشت پاییزه و بهاره این محصول اشاره کرد و افزود: با توجه به ارقام مقاوم گلرنگ و حبوبات، کشت پاییزه آن به دلیل نزولات جوی در اولویت قرار گرفته و سعی بر حمایت از زارعین اراضی دیم‌ شهرستان بوده است.

وی خرید تضمینی این محصول را از طریق غله و تعاونی‌های روستایی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در مرکز استان اردبیل کشت این محصول در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته و تلاش بر این است تا با ارائه الگوی کشت مناسب در این بخش بتوان به کشت و زرع مطلوب همراه با ارزش افزوده بیشتر به نفع زارعین اقدام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل اضافه کرد: علاوه بر اردبیل، در سایر شهرستان‌ها نیز با همکاری ستاد اجرایی امام طرح جهش تولید در دیم‌زارها در اولویت قرار گرفته که محصولاتی نظیر گندم و دانه‌های روغنی در اولویت حمایت و پشتیبانی است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار