در هفته ای که گذشت آمار منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی نشان می دهد ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان اردبیل جان باختند و ۳۰۵ بیمار نیز در بیمارستان های استان بستری شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، شهرام حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، با بیان اینکه تمامی پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در رستوران‌ها، تالارها و مراسم عروسی به دقت رعایت شود اظهار کرد: برای جلوگیری از ابتلای جمعی، رعایت ظرفیت سالن‌های آب درمانی در سرعین، مشکین‌شهر و اردبیل و نیز ظرفیت تالارهای عروسی بسیار ضروری است.

وی افزایش میزان سفرهای درون و برون استانی را زنگ خطری برای شیوع گسترده موج پنجم کرونا عنوان کرد و افزود: در تعطیلات پیش رو و در عید قربان باید تمهیدات لازم جهت منع عبور و مرور در جاده‌ها اعمال شود و شهروندان نیز در این ایام از دورهمی‌ها مانند شب‌نشینی، عروسی و مراسم دید و بازدید جمعی خودداری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر ضرورت ادامه استفاده از ماسک حتی با انجام واکسیناسیون سراسری، تاکید کرد و گفت: به افراد مبتلا به کرونا توصیه می‌شود که شرایط قرنطینه در منزل را با شدت بیشتر رعایت کرده و از تردد در سطح جامعه خودداری کنند تا دوره انتقال پذیری بیماری طی شود.

حبیب زاده به آخرین آمار تزریق واکسن کرونا در استان نیز پرداخت و افزود: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون ۱۰۴ هزار و ۹۷۲ دوز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل تزریق شده که ۷۳ هزار و ۴۰ دوز واکسن در نوبت اول و ۳۱ هزار و ۹۳۲ دوز واکسن در نوبت دوم در استان اردبیل بوده است.

دلتا کرونا با علائم سرما خوردگی خودنمایی می‌کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه در هفته جاری شاهد بستری شدن ۳۰۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان اردبیل بوده ایم گفت: علت افزایش قابل توجه میزان بستری‌ها تأخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی استان اردبیل است و شهروندان باید در صورت مشاهده هر گونه علائم شبیه به سرماخوردگی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی به آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در هفته جاری نیز اشاره کرد و افزود: امروز شاهد فوت ۲ نفر دیگر از هم استانی‌هایمان در ۲۴ ساعته گذشته بوده ایم که با احتساب آمار فوتی‌های هفته جاری تعداد جان باختگان ناشی از کرونا در استان اردبیل به ۱۰ نفر می‌رسد.

حبیب زاده ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار بیماران کرونایی از آنان خواست از تجمع در آرامستان های استان اردبیل و برگزاری هرگونه مراسم ختم خودداری کرده و با مشارکت در کارهای خیرخواهانه و قرائت فاتحه روح آن عزیزان را شاد نمایند.

وی از بستری شدن ۴۱ بیمار دیگر در بیمارستان‌های استان اردبیل خبر داد و افزود: هم اکنون ۵۷ بیمار بد حال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و تمامی بخش‌های اورژانس و اضطراری کرونایی در حال تکمیل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: در ۲۴ ساعته گذشته ۳۶ نفر از بیماران کرونایی از بیمارستان مرخص شدند اما روند درمان و بهبود خود را به طور کامل باید در قرنطینه خانگی سپری کرده و از حضور در اجتماعات پرهیز کنند.

وی از شهروندان خواست ضمن رعایت کامل محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی بیماری کرونا پزشکان و پرستاران را در این ایام سخت یاری کنند تا از فشار کاری کادر درمان استان اردبیل کاسته شود.

حبیب زاده ادامه داد: هم اکنون شهرستان اردبیل در وضعیت قرمز، شهرستان‌های پارس آباد و مشگین شهر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر، اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام/