به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، ناصر عتباتی ظهر چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه رؤسای جدید دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: با خاطره خوش همراه با تجربه‌ای موفق در هم‌افزایی و همدلی مسئولان و مدیران استانی، اردبیل را به مقصد آذربایجان غربی ترک می‌کنم و امیدوارم همه اهالی استان کاستی‌ها و نقصان احتمالی را […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، ناصر عتباتی ظهر چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه رؤسای جدید دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: با خاطره خوش همراه با تجربه‌ای موفق در هم‌افزایی و همدلی مسئولان و مدیران استانی، اردبیل را به مقصد آذربایجان غربی ترک می‌کنم و امیدوارم همه اهالی استان کاستی‌ها و نقصان احتمالی را به بزرگی خود ببخشند.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته برنامه‌محور حرکت کرده و سعی داشته تا مشکلات قضائی استان به سرعت حل شود، تصریح کرد: در این مدت تلاش کردیم تا با همکاری و همراهی تمامی مجموعه‌های اجرایی، نظارتی، قضائی و انتظامی استان امنیت پایداری را برقرار کنیم.

رئیس کل سابق دادگستری استان اردبیل گفت: در قالب برنامه‌محوری سعی کردیم تا همه ساله توفیقاتی را در قالب سند تحول قضائی در بخش‌های مختلف خلق کنیم تا شرایط مناسبی را در جلب رضایتمندی مخاطبان و مراجعین به مراجع قضائی شاهد باشیم.

عتباتی به کاهش ۷۰ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگاه تجدید نظر و همچنین افزایش ۹۵ درصدی ارائه خدمات قضائی به شکل غیرحضوری اشاره کرد و افزود: در مجموعه زندان نیز سعی کردیم تا شرایط مناسبی را برای زندانیان به ویژه در بحث اشتغال و کارآفرینی آنها مهیا کنیم به گونه‌ای که برای ۳۴۰ نفر از زندانیان رأی باز در واحدهای تولیدی و کارخانجات استان اشتغال ایجاد شده است.

وی مبارزه با مفاسد را یکی از رویکردهای خود در سال‌های حضور در اردبیل اعلام کرد و ادامه داد: برای ما ورود در این عرصه به نسبت اشخاص و افراد در هر جایگاه و منصبی تفاوتی نداشت و سعی کردیم بدون مماشات با سختگیری کامل جلوی مفاسد اقتصادی و رانت‌خواری‌ها را گرفته و به تقویت فضای سالم اقتصادی و تولیدی در استان کمک کنیم.

کاهش ۷۰ درصدی ورودی پرونده به دادگاه تجدیدنظر در اردبیل

مبارزه بی‌امان دستگاه قضائی اردبیل با اشرار و اراذل

عتباتی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در این دو سال تلاش کردیم تا در کنار کاهش پرونده‌های ورودی، مبارزه بی‌امانی را با توزیع‌کنندگان مواد مخدر، مشروبات الکلی و اشرار و ارازل و اوباش داشته باشیم تا اهالی استان با امنیت روحی و روانی بتوانند زندگی شایسته‌ای را داشته باشند.

وی با قدردانی از همراهی خوب اعضای شورای تأمین و قضائی استان در سالم‌سازی فضا در اردبیل برای زندگی شهروندان اضافه کرد: تلاش کردیم تا با عوامل ناامنی به ویژه آنهایی که دل در گرو تجزیه‌طلبان و برخی گروه‌های معاند نظام داشتند، به تقویت بنیه‌های امنیتی استان کمک کرده و اجازه کوچک‌ترین ناامنی را در استان ندهیم.

عتباتی بیان کرد: ما در استان اردبیل با جرایم خشن و سازمان یافته روبه‌رو نیستیم و برخی جرایم آن هم از نوع خرد در این استان اتفاق می‌افتد که کاهش این جرایم نیز در دستور کار نهاد قضائی قرار گرفته است.

وی کمک به تقویت تولید، حمایت از بخش سرمایه‌گذاری و همچنین توجه به کارآفرینان و مانع‌زدایی و پشتیبانی از آنها را یکی دیگر از رویکردهای دستگاه قضا در استان برشمرد و ادامه داد: توزیع ارتقا رفاه کارکنان و قضات دادگستری استان نیز تلاش‌های جدی انجام شده و در مجموع سعی کردیم در برابر مردم این استان یک مدیر و مسئولی پاسخگو باشیم.

عتباتی به کسب تجربه ارزنده از حضور مؤثر در استان اردبیل و جلب همکاری و تعامل بیشتر مدیران و مسئولان استان اردبیل را در پیشبرد اهداف یادآور شد و اظهار کرد: امیدواریم در دوره جدید مسئولیت در استان دیگر نیز بتوانیم در خدمت مردم باشیم.

پیش از سخنان رئیس سابق دادگستری استان اردبیل، دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با قدردانی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر رئیس کل دادگستری استان در انجام وظیفه دو ساله در رأس مجموعه قضائی استان اردبیل تصریح کرد: در قالب سند تحول قوه قضائیه که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، سعی کردیم تا نقش‌آفرینی کرده و به نوعی آرامش و امنیت را در اردبیل برقرار کنیم.

سید عبدالله طباطبایی گفت: مردم استان اردبیل ناصر عتباتی رئیس سابق دادگستری این استان را فردی خستگی‌ناپذیر و مصمم در عرصه عمل و اجرا می‌دانند و همواره از او به نیکی و شایستگی یاد خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع