مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: از عصر امروز شرایط جوی نسبتاً ناپایدار بوده و ضمن رشد ابرهای همرفتی، در مناطقی از استان رخداد رگبار موقتی و رعد و ربرق انتظار می‌رود.

سیاوش محمدی به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با توجه به شرایط محلی و نیز گذر امواج دامنه کوتاه تراز میانی جو طی امروز در استان هوای ناپایدار حاکم خواهد بود.

وی پدیده غالب را طی امروز و فردا وزش باد به ویژه در مناطق مرکزی و شمالی اعلام کرد و افزود: احتمال وقوع رعد و برق و رگبار باران در برخی نواحی استان وجود دارد و این شرایط جوی به ویژه در نواحی کوهپایه ای و مرکزی استان پیش پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: طبق بررسی کارشناسان هواشناسی در ساعات بعدازظهر و عصرگاهی بارش پراکنده باران رخداد غالب بوده و در نوار شمالی استان وزش باد تند خزری و کاهش نسبی دمای هوا انتظار می‌رود.

محمدی عبور امواج ضعیف از شمال غرب کشور، را از عوامل ناپایداری‌های جوی طی چند روز آینده در استان اردبیل عنوان کرد و افزود: روز جمعه نیز در نواحی مرکزی و جنوبی استان جریانات جوی شمالی شده و شاهد کاهش محسوس دمای هوا در این مناطق خواهیم بود.

وی در ادامه به کمینه و بیشینه دمای رخداده در استان در ۲۴ ساعته گذشته اشاره کرد و گفت: گرم‌ترین نقطه استان اردبیل در نواحی شمالی و شهرستان بیله سوار با دمای ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمترین میزان دمای ثبت شده در نواحی جنوبی و شهرستان خلخال با دمای ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر اعلام شده است.

وی ادامه داد: مجدداً طی روز یکشنبه جریانات جوی در استان اردبیل جنوبی شده و شاهد وزش باد گرمیج (گاهی تند) و افزایش دما خواهیم بود.

انتهای پیام/