به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام مهدی ستوده عصر شنبه در آئین گرامیداشت روز بقاع متبرکه و تجلیل و تکریم از خادمان فقید بقاع متبرکه اردبیل در سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) اظهار کرد: پنجمین روز از دهه کرامت به نام تجلیل از خادمان امامزاده‌ها و بقاع متبرکه نامگذاری شده […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام مهدی ستوده عصر شنبه در آئین گرامیداشت روز بقاع متبرکه و تجلیل و تکریم از خادمان فقید بقاع متبرکه اردبیل در سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) اظهار کرد: پنجمین روز از دهه کرامت به نام تجلیل از خادمان امامزاده‌ها و بقاع متبرکه نامگذاری شده تا از این خادمان که عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت هستند و بی ادعا در این عرصه تلاش می‌کنند، تجلیل و تکریم شود.

وی خاطرنشان کرد: نگاه اوقاف و امور خیریه به امامزاده‌ها و بقاع متبرکه نگاهی فرهنگی است تا در کنار ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی زمینه حضور آحاد مردم در این حوزه‌ها فراهم آید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در مناسبت‌های مختلف در این فضاها برنامه‌های متنوع برگزار می‌شود تا مناسبت‌های ملی و مذهبی پاس داشته شود.

ستوده ادامه داد: با توجه به نامگذاری اردبیل به نام پایتخت کشورهای عضو اکو و استقبال از مسافران و گردشگران در فصول مختلف ما نیز در قالب امامزاده‌ها و بقاع متبرکه تلاش می‌کنیم تا خدمات بهداشتی، رفاهی و مشاوره‌ای را برای زائران انجام دهیم.

وی رویکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه را خروج از تصدی گری و سپردن مأموریت‌ها به خود مردم در مساجد، امامزاده‌ها و بقاع متبرکه اعلام و تصریح کرد: در این راست با شفافیت پیش رفتیم و سعی کردیم تا از این فضاها برای توسعه برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی نیز استفاده کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل نقش خادمان امامزاده‌ها و بقاع متبرکه و مساجد را در انجام مسئولیت‌ها بدون چشم داشت مادی یادآور شد و بیان کرد: این افراد در حقیقت با ائمه اطهار (ع) معامله کرده و بیشترین وقت خود را صرف خدمت رسانی به بزرگان دین و نشر مبانی شرعی و ارزشی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در این مراسم از خانواده زنده یاد حجت الاسلام حاج میر معصوم صمدی، زنده یاد حجت الاسلام حاج شیخ حسین پناهی و زنده یاد حاج رحمان زارع نورانی تجلیل و تکریم شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر