خلیل نیکشاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل قطب تولید غلات کشور به ویژه گندم، جو و دانه‌های روغنی است، راه‌اندازی چنین مجموعه‌های تولیدی می‌تواند به نفع اقتصاد استان باشد. وی با بیان اینکه در توسعه صنایع تبدیلی از استان‌های همسایه و غرب کشور جلوتر هستیم، […]

خلیل نیکشاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل قطب تولید غلات کشور به ویژه گندم، جو و دانه‌های روغنی است، راه‌اندازی چنین مجموعه‌های تولیدی می‌تواند به نفع اقتصاد استان باشد.

وی با بیان اینکه در توسعه صنایع تبدیلی از استان‌های همسایه و غرب کشور جلوتر هستیم، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش بر این است تا با تأمین مواد اولیه از داخل استان و سایر مناطق این مجموعه فرآوری غلات با توان مضاعف به فعالیت خود ادامه بدهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یکی از رویکردهای اصلی و مورد حمایت دولت را توسعه صنایع تبدیلی در بخش سیب‌زمینی، محصولات سردرختی‌، گوجه فرنگی و سبزی و صیفی اعلام کرد و گفت: تاکنون در استان اردبیل به ظرفیت ۱۲۵ هزار تن صنایع فرآوری به ویژه در حوزه سیب‌زمینی و محصولات سردرختی راه‌اندازی شده است.

نیکشاد افزود: صنایع تبدیلی به ظرفیت ۹۵ هزار تن نیز با همراهی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حال احداث است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۱۰۰ هزار تن ظرفیت جدید نیز در مرحله برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری قرار گرفته است.

وی ضرورت حضور سرمایه‌گذاران را در بخش‌های مختلف با هدف افزایش تولید و اشتغالزایی یادآور شد و خاطر نشان کرد: کارخانه فرآوری غلات با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن و سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومانی اجرایی خواهد شد تا اشتغال ۳۵۰ نفر را به صورت مستقیم شاهد باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: مدت زمان احداث این مجموعه تولیدی ۱۸ ماه است و در کنار خرید دستگاه‌ها و تجهیزات مختلف کارخانه سرمایه‌گذار مصمم است تا با هدف تأمین برق مورد نیاز به ظرفیت شش مگاوات از پنل‌های خورشیدی استفاده کند.

این مسئول همچنین بیان کرد: امیدواریم این بسترهای فراهم شده تحولی جدی در توسعه همه‌جانبه استان را در بخش کشاورزی و در سال‌های آینده به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع