به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی می‌گوید به‌دلیل اینکه تشکیلات خودگردان عملیات طوفان الاقصی که توسط گروه‌های مقاومت فلسطین علیه شهرک‌های صهیونیست نشین در مرز نوار غزه را محکوم نکرده، دستور مسدود کردن درآمدهای مالیاتی فلسطینیان را داده است. روزنامه جروزالم پست به نقل از […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی می‌گوید به‌دلیل اینکه تشکیلات خودگردان عملیات طوفان الاقصی که توسط گروه‌های مقاومت فلسطین علیه شهرک‌های صهیونیست نشین در مرز نوار غزه را محکوم نکرده، دستور مسدود کردن درآمدهای مالیاتی فلسطینیان را داده است.

روزنامه جروزالم پست به نقل از اسموتریچ نوشت که او امروز دوشنبه طی نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم اطلاع داد که وزارت دارایی بودجه‌ای را در ماه جاری به تشکیلات خودگردان فلسطین ارائه نخواهد کرد.

رژیم صهیونیستی به نیابت از تشکیلات خودگردان فلسطین، عوارض گمرکی بر کالاهای وارداتی فلسطینی‌ها را جمع‌آوری می‌کند و ماهانه به طور متوسط ‌۷۵۰ میلیون شکل (۱۹۰ میلیون دلار) به تشکیلات خودگردان می‌دهد.

زمانی که رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۹ اجرای این قانون را آغاز کرد، فلسطینی‌ها در اعتراض به این اقدام تا هشت ماه با دریافت تمامی این مبالغ مخالفت کردند.

اسموتریچ در نامه خود گفته که پس از حمله حماس به شهرهای همجوار غزه در شنبه سیاه تشکیلات خودگردان از این حملات اعلام برائت نکرده و مسئولین تشکیلات خودگردان حمایت خود را از آن حملات اعلام کردند علاوه بر اینکه تشکیلات خودگردان در دیوان کیفری بین المللی علیه اسرائیل اقدام کرده است.

در سپتامبر گذشته، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین، هرگونه تلاش اسرائیل برای کسر وجوه مالیاتی فلسطینیان را به‌عنوان «دزدی سیستماتیک و سرقت منابع مالی فلسطین و نشان دهنده نقض آشکار قوانین بین المللی توصیف کرد و گفت این اقدامات نه تنها فقدان احترام به قوانین بین المللی است بلکه نشان دهنده جنایات و جنگ مالی است که حقوق مردم فلسطین را هدف قرار داده و منجر به وخامت اوضاع سیاسی می شود.

نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین بر اهمیت تأیید حمایت مالی از فلسطین و از سرگیری کمک‌های بین المللی تاکید کرده بود که این کمک‌ها طی ۱۰ سال گذشته از ۳۰ درصد به ۱ درصد تولید ناخالص داخلی کاهش یافته است.

تشکیلات خودگردان فلسطین هنوز واکنشی به اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی درباره بلوکه شدن وجوه مالیاتی فلسطینیان نشان نداده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار