پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، گروه بین‌الملل: بررسی تحولات تاریخی به ویژه لشکرکشی عراق به کویت با تحریک‌های آمریکا نشان می‌دهد که این بار نسخه جنگ افروزی واشنگتن علیه کشورهای مختلف برای نابود کردن رقبا، در اوکراین خودنمایی می‌کند. «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله خود در روزنامه رأی الیوم […]

پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، گروه بین‌الملل: بررسی تحولات تاریخی به ویژه لشکرکشی عراق به کویت با تحریک‌های آمریکا نشان می‌دهد که این بار نسخه جنگ افروزی واشنگتن علیه کشورهای مختلف برای نابود کردن رقبا، در اوکراین خودنمایی می‌کند.

«ژنرال زمستان» به کمک پوتین می‌آید

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله خود در روزنامه رأی الیوم نوشت: ۲ شخصیت اصلی یعنی نیکولا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه و تد سنایدر روزنامه نگار آمریکایی چند ماه قبل از آغاز جنگ اوکراین اعلام کردند که دولت بایدن برای جنگ افروزی در این کشور برنامه ریزی می‌کند و اکنون برای تداوم این جنگ از طریق مانع تراشی در مسیر مذاکرات و دستیابی به راهکارهای مسالمت آمیز می کوشد.

هدف بایدن که خواهان طولانی کردن جنگ اوکراین بوده، نابودی روسیه به همان روشی که سوریه، عراق و لیبی را ویران کرد، است. دولت‌های سابق در آمریکا از طریق سیاست‌های تحریم و لشکرکشی باعث نابودی این کشورها شده‌اند. لشکرکشی عراق به کویت یکی از نمونه‌هایی است که نقش آمریکا برای جنگ افروزی و تلاش برای ادامه دار شدن این جنگ به خوبی در آن نمایان است. دولت جورج بوش پدر، صدام را به سمت جنگ افروزی علیه کویت کشاند و مانع تلاش‌های عربستان برای ممانعت از وقوع این جنگ و پذیرش راهکارهای ریاض از سوی کویت در نشست طایف قبل از آغاز جنگ شد.

تاریخ این جنگ افروزی این بار در بحران اوکراین تکرار می‌شود با این تفاوت که دشمن آمریکا، یک ابرقدرت با ۶۵۰ هزار کلاهک هسته‌ای است که برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود مبارزه می‌کند. حساب و کتاب‌های آمریکا از روز نخست در خصوص جنگ اوکراین اشتباه بود. حملات پهپادی اوکراین علیه مسکو یا تخریب پل شبه جزیره کریمه تلاش‌های ناکام از سوی زلنسکی و حامیان آن برای پنهان کردن شکست خود است. بارها گفته‌ایم که کشورهای هسته‌ای در جنگ‌ها شکست نمی‌خورند و «ژنرال زمستان» قرار است طی هفته‌های آتی با سرد شدن هوا در کنار ارتش روسیه مبارزه کند.

«ژنرال زمستان» به کمک پوتین می‌آید

روزنامه القدس العربی به تحرکات آمریکا در عراق اشاره کرد و نوشت: از چندین روز قبل تاکنون اخباری در رسانه‌های مختلف مبنی بر تحرکات نظامی آمریکا در عراق و منطقه منتشر می‌شود. با وجود آنکه آمریکایی‌ها این تحرکات نظامی را در چارچوب عملیات معمول جابه جایی نیروهای ائتلاف بین المللی دانسته‌اند اما تحلیلگران نظامی معتقدند که عملیات نظامیان آمریکایی عملاً در شهر اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق در جریان است.

رسانه‌های داخلی در عراق تصاویر و کلیپ‌هایی در فضای مجازی منتشر کرده‌اند که بیانگر جابه جایی کاروان‌های نظامی آمریکا در این کشور است. اخیراً نیز محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در عراق تحرکات نظامیان آمریکایی در منطقه را نگران کننده و در تضاد با صلح و ثبات منطقه توصیف کرده است.

«ژنرال زمستان» به کمک پوتین می‌آید

روزنامه العربی الجدید نیز با اشاره به تحولات فلسطین نوشت: در سایه تداوم تجاوزات روزانه ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیست علیه ساکنان کرانه باختری، منطقه فلسطینی حواره روز شنبه شاهد عملیات تیراندازی علیه شهرک نشینان و هلاکت ۲ تن از آنها بود. این عملیات نشان داد که مقاومت فلسطینی‌ها علیه متجاوزان صهیونیست همچنان ادامه دارد. فلسطینی‌ها با اجرای این عملیات به تل آویو ثابت کردند که سیاست تحت پیگرد قرار دادن نیروهای مقاومت و تنگ‌تر کردن حلقه محاصره علیه آنها باعث تأمین امنیت شهرک نشینان صهیونیست نخواهد شد.

«ژنرال زمستان» به کمک پوتین می‌آید

روزنامه سوری الثوره در خصوص سیاست‌های آمریکا نوشت: بیش از ۱۲ سال است که سوریه در معرض اقدامات تروریستی آمریکا قرار دارد. از جنگ رسانه‌ای گرفته تا اجرای پروژه‌های آشوب مانند آنچه که در لیبی و برخی دیگر از کشورهای عربی رخ داده است در کنار به راه انداختن جنگ تروریستی وحشیانه که تاریخ مانند آن را سراغ ندارد، همه و همه از نمونه‌های سیاست‌های تروریستی واشنگتن در قبال سوریه است. در کنار تمام اینها، تحریم اقتصادی که به مثابه جنگ اقتصادی علیه سوریه است از سوی آمریکا با هدف مجازات مردم این کشور که در کنار نظام خود باقی مانده‌اند اعمال می‌شود.

تمام این اقدامات تروریستی آمریکا و همپیمانان آن علیه دمشق تاکنون با حمایت ارتش این کشور و مقاومت مردم شکست خورده است. هدف آمریکا از اتخاذ این سیاست‌ها ایجاد بی ثباتی در سوریه به نفع رژیم صهیونیستی است چرا که تل آویو معتقد است تازمانیکه سوریه قوی و قدرتمند وجود دارد این رژیم امنیت نخواهد داشت.

«ژنرال زمستان» به کمک پوتین می‌آید

روزنامه یمنی المسیره با تیتر «مسابقه عربستان و امارات برای نظامی کردن شهر عدن» نوشت: ساکنان شهر عدن نسبت به وخیم شدن اوضاع نظامی در این شهر و وقوع درگیری میان نیروهای وابسته به امارات و عربستان و شبه نظامیان تحت حمایت آنها ابراز نگرانی کرده‌اند. هر دو طرف می‌کوشند این شهر را تبدیل به پادگان کرده و کنترل آن را به دست بگیرند. فعالان مستقر در شهر عدن اعلام کرده‌اند که ممکن است این منطقه تبدیل به میدان درگیری میان کشورهای مذکور شود به طوری که تجهیزات نظامی از سوی امارات روز شنبه به دست شبه نظامیان الحزام الامنی در مرکز شهر عدن رسیده است.

«ژنرال زمستان» به کمک پوتین می‌آید

روزنامه الوطن سوریه در مصاحبه با «امیل لحود» رئیس جمهور اسبق لبنان نوشت: سوریه مستقیماً در پیروزی مقاومت لبنان علیه دشمن صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ نقش دارد. محور مقاومت در مسیر پیروزی حتمی علیه دشمن صهیونیستی و حامیان آن قرار دارد. حافظ اسد رئیس جمهور فقید سوریه و پس از وی بشار اسد رئیس جمهور کنونی این کشور در تحمیل شکست به ارتش رژیم صهیونیستی از طریق حمایت از مقاومت نقش بزرگی دارند.

البته نباید به هیچ وجه از نقشی که جمهوری اسلامی ایران نه فقط در این جنگ بلکه در مسیر حمایت از مقاومت از زمان تأسیس آن تاکنون ایفا کرده غافل شد. دشمن صهیونیستی بعد از شکست در نبردهای میدانی، به نابودی اتحاد داخلی چه در لبنان و چه در سوریه روی آورده است.

«ژنرال زمستان» به کمک پوتین می‌آید

روزنامه المراقب العراقی در خصوص نظامیان آمریکایی نوشت: استقرار نظامیان آمریکایی در عراق طی روزهای گذشته بحث و جدل‌های فراوانی را در سایه ورود کاروان‌های نظامی جدید این کشور به مناطق مختلف عراق برانگیخته است. این کاروان‌های نظامی به نزدیکی بغداد پایتخت عراق نیز رسیده‌اند اما صدایی از دولت این کشور در نمی‌آید. استقرار بی سابقه نظامیان آمریکایی در مرزهای مشترک با سوریه و ورود تجهیزات گسترده نظامی باعث شده تحلیلگران به این اجماع برسند که آمریکا به دنبال تغییر سیاست‌ها و استراتژی خود بوده و می‌خواهد از عراق به عنوان قلب خاورمیانه برای به دست گرفتن کنترل منطقه استفاده کند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر