وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در تماس تلفنی با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفت: پکن خواستار نشست جهانی فوری برای متوقف کردن جنگ خاورمیانه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، وانگ یی وزیر امور خارجه چین با بیان این مطلب، افزود: پکن با هرگونه اقدامی که به افراد غیرنظامی آسیب وارد کنند و قوانین بین المللی را نقض کند، محکوم می کند.

وانگ با اشاره به اینکه حفظ امنیت خود نباید به قیمت جان مردم بی گناه غیرنظامیان تمام شود، تاکید کرد: گزینه های نظامی نه تنها به جایی نمی رسد بلکه فقط چرخه معیوب تولید می کند.

وانگ خاطرنشان کرد که اولویت اصلی چین دستیابی به آتش بس و تنش زدایی است تا از تشدید بحران انسانی جلوگیری شود.

وی در خصوص رعایت قوانین بشردوستانه و گشودن مرزهای فلسطین، افزود: کشورها باید از سازمان ملل متحد در ایجاد نشست جهانی و ایفای نقش شورای امنیت سازمان ملل، حمایت کنند.

وزیر امور خارجه چین با بیان اینکه راه حل اصلی مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل فلسطین و «راه حل دو کشوری» است، خاطرنشان کرد: کشورهای بزرگ در برخورد با موضوعات مهم جهانی و منطقه‌ای باید هدفمند، منصفانه و آرام باشند، خویشتن‌دار باشند و در رعایت قوانین بین‌المللی پیش قدم باشند.

وانگ گفت: چین به پیشبرد مذاکرات صلح مطابق با اصول «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین ادامه خواهد داد.

وی افزود: آمریکا باید نقش سازنده ای در بازگشت این موضوع به مسیر اصلی خود ایفا کند.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا هم در این تماس تلفنی تایید کرد که واشنگتن از راه حل دو کشوری در حل مسئله فلسطین و اسرائیل حمایت می کند.

بلینکن خاطرنشان کرد: از سازمان ملل نیاز برای ارائه کمک های بشر دوستانه و آرام شدن اوضاع حمایت می کند.

وی افزود: آمریکا مایل به تقویت سطح ارتباطات و هماهنگی با چین است.

وزیر امور خارجه آمریکا در تور سفرش به مناطق اشغالی، اردن و قطر؛ آخرین نتایج سفر خود را با وانگ یی در میان گذاشت.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار