مجید کوهی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی جو استان تا روز چهارشنبه پایدار توأم با افزایش نسبی دما در طول روز خواهد بود اما همچنان طی ساعات شبانه و صبحگاهی برودت هوا و یخبندان در غالب مناطق استان به ویژه در نواحی مرکزی […]

مجید کوهی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی جو استان تا روز چهارشنبه پایدار توأم با افزایش نسبی دما در طول روز خواهد بود اما همچنان طی ساعات شبانه و صبحگاهی برودت هوا و یخبندان در غالب مناطق استان به ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی قابل توجه بود.

وی با بیان اینکه مصرف بهینه حامل‌های انرژی تاکید می‌شود، افزود: با توجه به وقوع یخبندان انجام اقدامات پیشگیرانه و تمهیدات لازم از جمله احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای، کنترل دما و رطوبت گلخانه‌ها و دامداری‌ها، حفاظت از تجهیزات آبیاری تحت فشار و ماشین آلات کشاورزی، محافظت از لوله‌های آب و گاز و بازدید ضد یخ خودروها توصیه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به اینکه در مناطق مرکزی و جنوبی استان جریان جنوبی بوده و وزش باد گاهی تند پیش‌بینی می‌شود، گفت: همچنین با توجه به انباشت برف رخداد کولاک برف، رانده شدن برف به سطح جاده و متعاقب آن لغزندگی سطح جاده در برخی مسیرهای مواصلاتی استان احتمال می‌رود.

کوهی با بیان اینکه وقوع بهمن در دامنه‌های این کوهستان‌ها دور از انتظار نیست، ادامه داد: توجه به هشدار سطح زرد شماره ۷۱ در خصوص کولاک برف و وقوع بهمن مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اردبیل توصیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روز پنج‌شنبه با تغییر جریانات جوی و شمالی شدن آن، ضمن کاهش دما، بر میزان ابرناکی افزوده خواهد شد و در برخی نواحی نوار شرقی استان بارش پراکنده احتمال می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: این وضع جوی تا قبل از ظهر روز جمعه در استان تداوم خواهد داشت و به تدریج با کاهش ابرناکی مجدداً بر دمای هوا در طول روز افزوده می‌شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر