جلیل قدیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: کمیته امداد به عنوان دبیرخانه ستاد زکات با برپایی ۷۷۱ پایگاه از فردا در خدمت هموطنان خواهند بود تا جمع‌آوری زکات فطریه را در استان اردبیل شاهد باشیم. وی خاطرنشان کرد: این پایگاه‌ها با محوریت مراکز نیکوکاری و در جلوی مصلی‌ها، مساجد و میادین برپا خواهد […]

جلیل قدیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: کمیته امداد به عنوان دبیرخانه ستاد زکات با برپایی ۷۷۱ پایگاه از فردا در خدمت هموطنان خواهند بود تا جمع‌آوری زکات فطریه را در استان اردبیل شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این پایگاه‌ها با محوریت مراکز نیکوکاری و در جلوی مصلی‌ها، مساجد و میادین برپا خواهد بود که شامل ۵۰۸ پایگاه روستایی، ۲۰۴ پایگاه مراکز نیکوکاری و ۵۹ پایگاه نیز در سایر مناطق و اماکن برپا شده و اقدام به جمع آوری زکات فطریه می‌کنند.

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: این پایگاه‌ها به مدت یک هفته دایر خواهند بود تا نسبت به جمع آوری فطریه مردم انجام وظیفه کنند.

قدیمی بیان کرد: سال گذشته مبلغ فطریه جمع آوری شده ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده که امیدواریم امسال با ۳۰ درصد افزایش به ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برسد.

وی ادامه داد: در حوزه «اطعام مهدوی» به ارزش ۲۲ میلیارد تومان سبد کالا به تعداد ۱۷ هزار مورد تهیه و در اختیار مددجویان قرار گرفت.

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل از پخت و توزیع ۱۰۵ هزار و ۹۱۱ پرس غذای گرم بین نیازمندان و مددجویان کمیته امداد خبر داد و افزود: در قالب سفره ساده افطاری ۵۳ هزار و ۸۶۵ مورد افطاری ساده در مساجد و خیابان‌ها و معابر برپا و میزبان مددجویان و نیازمندان بود.

قدیمی تصریح کرد: نسبت به سال گذشته مجموع درآمدهای کمیته امداد در این ایام ۶۴ درصد رشد داشته و نسبت به برنامه پیش بینی شده که ۱۷ میلیارد تومان بوده ۲۴ درصد رشد را شاهد هستیم.

وی به فعالیت‌های حوزه اکرام ایتام و محسنین نیز اشاره کرد و گفت: با تغییر هدفگذاری کمیته امداد به یاد ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل درصدد جذب ۳۴۰۰ حامی بودیم که تاکنون ۳ هزار و ۳۶۴ حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت نام کردند.

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: تنها ۲۶۶ یتیم در استان فاقد حامی هستند که قطعاً در روزهای آینده با احصای آمار جدید برای تمامی این کودکان حامی یابی به انجام می‌رسد.

جمع آوری ۱۹ میلیارد تومان زکات مال در استان اردبیل

قدیمی آمار زکات جمع آوری شده مال در سال گذشته را نیز یادآور شد و بیان کرد: در مجموع ۱۹ میلیارد تومان زکات سال گذشته در استان جمع آوری شد که امسال نیز با شروع فصل برداشت محصول جمع آوری زکات ادامه می‌یابد.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط خشکسالی امیدواریم به تناسب درآمد زارعین و تولیدات آنها پرداخت زکات را در روستاها و شهرهای استان شاهد باشیم.

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل در پایان گفت: هم استانی‌ها با کد دستوری *۸۸۷۷*۰۴۵# و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۵۵۲ زکات فطریه خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر