راشد پرستار در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: جنبش «ازما» که توسط پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به عنوان یکی از رسانه‌های خوشنام در کشور در قالب طرحی ملی برنامه‌ریزی شده است، یک حرکت منسجم و قطعاً نتیجه‌بخش در کشور خواهد بود که نیاز است کاندیداهایی که با هدف راسخ قدم در مسیر […]

راشد پرستار در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: جنبش «ازما» که توسط پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به عنوان یکی از رسانه‌های خوشنام در کشور در قالب طرحی ملی برنامه‌ریزی شده است، یک حرکت منسجم و قطعاً نتیجه‌بخش در کشور خواهد بود که نیاز است کاندیداهایی که با هدف راسخ قدم در مسیر مدیریت شهری گذاشته‌اند بدون فوت وقت به این جنبش پیوسته و با شفافیت‌سازی خود در پی جلب اعتماد حداکثری باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه علی‌رغم تمام ناکامی‌های گذشته شورای اسلامی امروز پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با فکر و اندیشه‌ای انقلابی و جهادی دست به ایجاد فرصت و برنامه‌چینی اقدام گفت‌وگو محور و ملی زده و تیم رسانه‌ای قوی خود را در مرکزیت موضوع مستقر نموده تا برای ایجاد یک اتاق شیشه‌ای و شفاف برای مردم و اشخاصی که به دنبال شفافیت هستند اقدام کند.

این مسئول بر قطع ید افراد بی‌برنامه و کاهل در شورای شهر تاکید کرد و گفت: در شورای شهر گذشته همگان شاهد بودیم که عده‌ای از کاندیداها بدون پشتوانه و برنامه اقدام به حضور در این عرصه کرده و با شوی تبلیغاتی به این کرسی رسیده بودند و همین موضوع خود اصلی‌ترین عامل تنش و هنجار در پارلمان محلی در ادوار گشته بود.

جنبش «ازما» چشم بینای مردم در انتخابات ۱۴۰۰

دبیرکل مجمع ملی جوانان اعتماد و اعتقاد مردم را به شفافیت یک اصل دانست و افزود: افرادی که در آینده‌ای نزدیک در پارلمان محلی حضور خواهند یافت باید به دو موضوع اعتقاد و اعتماد مردم مقید بوده و نسبت به شفاف‌سازی در بحث مدیریت شهری و برنامه‌ها و چشم‌اندازهای خود اقدام نمایند.

پرستار اذعان کرد: داوطلبان جوان در انتخابات شورای اسلامی شهر اردبیل باید طلایه‌داران جنبش «ازما» بوده و اگر با هدف عرضه اندام در عرصه انسجام مدیریت شهری پا به عرصه گذاشته‌اند نسبت به پیشتازی در این مسیر و دعوت از کاندیداهای دیگر برای حضور دعوت کنند.

وی بر ضرورت تبیین و معرفی دارایی، میزان ثروت، برنامه‌های عملیاتی کاندیداهای شورای شهر تاکید و تصریح کرد: داوطلبانی که قصد ورود به اصلی‌ترین پارلمان شهری دارند حتماً باید ثروت و دارایی و برنامه و حتی هزینه تبلیغاتی انتخابات خود را به اشتراک بگذارند تا با توجه به این مولفه‌ها بستر اعتماد عمومی را فراهم و رضایت مردم را جلب کنند.

دبیرکل مجمع ملی جوانان متذکر شد: شفافیت در این عرصه موجب می‌شود که کارآمدی و ناکارآمدی از جانب هر یک از داوطلبان شورای اسلامی شهر روی اصلی خود را در آغاز این مسیر نشان دهد.

اگر فردی کارآمد در پارلمان محلی می‌خواهیم مطالبه‌گر باشیم

پرستار اذعان کرد: ما اگر به دنبال افراد کارآمد، صادق و پاکدست هستیم می‌بایست مطالبه اصلی ما شفافیت باشد، و بی‌شک مشارکت عمومی در انتخابات که اصلی مهم و هم‌سو با آرمانها و اهداف انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است با شفافیت و اعلام حضور در صحنه در این دوره به منصه ظهور خواهد رسید.

وی افزایش مشارکت عمومی در تعیین سرنوشت شهر را ملزوم به داشتن مطالبه‌ای مستمر در راستای شفاف‌سازی عنوان و اظهار کرد: جوانان طلایه داران عرصه اجتماعی و نخبگان این جامعه بوده و می‌توان آن‌ها را از پیشتازان عرصه شفافیت نام برد و انتظاری که در این برهه از داوطلبان داریم، اهتمام به مشارکت در این موضوع و اعلام شفافیت است.

این مسئول ادامه داد: یک شهر خوب را شهردار خوب می‌سازد و یک شهردار خوب را قطعاً شورای شهر کارآمد انتخاب می‌کند و می‌بایست این کارآمدی را مردم از رفتار، گفتار و برنامه کاندیداها سنجش کنند و شرایط موجود این نکته را نشان می‌دهد که بحث شفافیت در برهه فعلی یک میانبری برای رسیدن به کرسی‌های شورای شهر به واسطه انتظار مردم به ویژه از کاندیداهای جوان با انگیزه بالا است.

پرستار مشارکت در انتخابات شورای شهر را برای جوانان یک اصل مهم دانست و ظرفیت‌های این قشر را برای حل معضلات و مشکلات شهری بسیار بالا عنوان کرد.

وی افزود: هر کس از این قشر کاندیداست باید در این عرصه گام نهاده و حتی دیگر کاندیداها را برای شرکت و محکم توانایی و ظرفیت خود دعوت کنند و با مردم از طریق بستری که به سبب رسانه فراهم شده شده در مورد برنامه‌ها و هزینه‌های خود صحبت کرده و در ارتباط تنگاتنگ و مستقیم باشند.

دبیرکل مجمع ملی جوانان این مهم را عامل اصلی اعتماد عمومی و اقبال عمومی برای انتخاب کاندیداها و ورود به عرصه پارلمان شهری و محلی و مدیریت کلان شهری عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع