نادر تقی‌زاده در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ۳۰۰ هکتار از اراضی حاصلخیز پارس‌آباد به زیر کشت سورگوم رفته بود که سه هزار تن از این محصول برداشت شده است. وی خاطرنشان کرد: برداشت محصول سورگوم در مراحل مختلف تا ۱۲۰ تن از هر هکتار انجام می‌شود که با این میزان تولید […]

نادر تقی‌زاده در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ۳۰۰ هکتار از اراضی حاصلخیز پارس‌آباد به زیر کشت سورگوم رفته بود که سه هزار تن از این محصول برداشت شده است.

وی خاطرنشان کرد: برداشت محصول سورگوم در مراحل مختلف تا ۱۲۰ تن از هر هکتار انجام می‌شود که با این میزان تولید نیاز کشور را تأمین و کشور را از واردات آن بی‌نیاز کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: در سال‌های گذشته واردات این محصول از کشور هند، چین و روسیه انجام می‌شد که ما سعی کردیم با هدف کمک به تامین امنیت غذایی کشور به خوداتکایی داخلی تولید این محصول کمک کنیم.

تقی‌زاده ادامه داد: سورگوم جزو پنج محصول استراتژیک در تامین امنیت غذایی است و اهمیت کشت آن سبب شده تا زارعین شمال استان با کشت آن روی آورند.

وی اضافه کرد: با نظارت موسسه گواهی بذر و نهال کشور سورگوم تولیدی بعد از برداشت در مراحل خشک‌کنی و بسته‌بندی وارد پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان مصرف می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: پارس‌آباد ۹۰ درصد بذر ذرت هیبریدی ۷۰۴ را تولید و روانه پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان مصرف می‌کند.

تقی‌زاده اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال آینده اردبیل در تولید بذر سورگوم و ذرت هیبریدی علاوه بر تامین نیاز داخلی صادرکننده این محصول به کشورهای خارجی باشد.

انتهای پیام/

منبع