به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، نادر خدادادی شامگاه شنبه در همایش صدور و تحویل سه هزار و ۴۰۰ سند کاداستر زراعی به مناسبت پاسداشت کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد یک سازمان حاکمیتی، قضائی و تخصصی است که زیر نظر قوه قضائیه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، نادر خدادادی شامگاه شنبه در همایش صدور و تحویل سه هزار و ۴۰۰ سند کاداستر زراعی به مناسبت پاسداشت کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد یک سازمان حاکمیتی، قضائی و تخصصی است که زیر نظر قوه قضائیه با تشکیلات گسترده فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد با زیرمجموعه‌های متعدد و ۴۰۰ نوع خدمت در کشور و استان اردبیل فعال است، تصریح کرد: اولویت اصلی ما حدنگاری اراضی است که ما این اقدام را در استان اردبیل انجام داده و امروز به برکت خون سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل شاهد صدور و تحویل سه هزار و ۴۰۰ سند تک برگی زراعی به زارعان و کشاورزان هستیم.

مدیرکل ثبت اسناد استان اردبیل گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار کل اراضی استان اردبیل است که ۹۶۰ هزار هکتار منابع طبیعی و مابقی اراضی زراعی، دستگاه‌های دولتی، بافت‌های مسکونی شهری و روستایی است.

خدادادی افزود: یک میلیون و ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل حدنگاری و طرح کاداستر در آنها اجرایی شده که شامل ۶۵ درصد از اراضی استان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از این رقم ۸۰۰ هکتار اراضی زراعی است که تاکنون برای ۱۴۶ هزار هکتار حدنگاری اراضی انجام و سند آن به زارعان تحویل داده شده است.

خدادادی مشکلات موجود بر سر راه قانون حدنگار را یادآور شد و اضافه کرد: بحث خرد کردن اراضی مانعی بزرگ بر سر راه این طرح است که توانسته‌ایم مقدار قابل توجهی از این مشکلات را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در استان اردبیل و در حوزه اجرای اسناد ثبتی و وصول معوقات بانکی اقدامات اساسی از طریق اسناد انجام شده است، بیان کرد: ۲۳ هزار میلیارد ریال وصول معوقات بانکی در استان اردبیل انجام شده که ما از این حیث اولین استان کشور محسوب می‌شویم.

مدیرکل ثبت اسناد استان اردبیل ادامه داد: دومین استان بعد از ما تنها یک‌هزار و ۳۸۶ میلیارد ریال وصول مطالبات داشته که اردبیل از این حیث توانسته در کشور موفق عمل کند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر