خسرو ناظری در مراسم افتتاحیه رویداد ۲۰۲۳ در اردبیل به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: حضور سفرای کشورهای عضو اکو در اردبیل در کنار کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی دریای سیاه فرصتی مناسب فراهم کرده تا اردبیل به عنوان مقصد جذاب گردشگری توانمندی های خود را بیشتر معرفی کند. وی به ۷۴ نقطه تاریخی […]

خسرو ناظری در مراسم افتتاحیه رویداد ۲۰۲۳ در اردبیل به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: حضور سفرای کشورهای عضو اکو در اردبیل در کنار کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی دریای سیاه فرصتی مناسب فراهم کرده تا اردبیل به عنوان مقصد جذاب گردشگری توانمندی های خود را بیشتر معرفی کند.

وی به ۷۴ نقطه تاریخی و طبیعی کشورهای عضو اکو به عنوان نقطه جذاب گردشگری اشاره کرد و گفت: تسهیل‌گری در این حوزه در کنار تقویت مراودات مورد توجه بوده و بعد از ساری، همدان و تبریز، اردبیل در بین شهرهای جمهوری اسلامی ایران پایتخت گردشگری معرفی شده است.

دبیرکل سازمان همکاری کشورهای عضو اکو تصریح کرد: این رویداد ظرفیتی بی نظیر برای جذب گردشگران بین‌المللی و خارجی به ویژه از کشورهای عضو اکو است که قطعا تا پایان سال در این زمینه با ایده‌های مبتکرانه اقدامات و فعالیت‌های مؤثر انجام خواهد شد.

ناظری افزود: بعد از اردبیل، در سال میلادی آینده شهر «سبز» ازبکستان و ۲۰۲۵ نیز «ارزروم» ترکیه به عنوان پایتخت کشورهای عضو اکو انتخاب شده است.

وی توانمندی های استان اردبیل را با پیشینه تاریخی و تمدنی و همچنین وجود بقعه جهانی شیخ صفی الدین، جنگل فندقلو، آب‌های درمانی سرعین و دیگر زیبایی های این شهر یادآور شد و خاطرنشان کرد: همه این مناظر و جاذبه‌های گردشگری می تواند مقصد حضور گردشگران داخلی و خارجی باشد که قطعا این رویداد بستر این امر را فراهم کرده است.

ناظری برگزاری پنجمین اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو را به میزبانی اردبیل در پاییز امسال یادآور شد و اضافه کرد: در کنار اهدای حکم اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری به استاندار اردبیل، نشان سلاطین صفوی را نیز از طرف دبیرخانه اکو دریافت کردیم تا برای همیشه میزبان یاین رویداد را به عنوان یک افتخار ماندگار شاهد و ناظر باشیم.

وی همچنین در نشست اقتصادی سفرای کشورهای عضو اکو با فعالان اقتصادی اردبیل بیان کرد: به دنبال راه‌اندازی شبکه مجریان تورهای گردشگری کشورهای عضو اکو هستیم که در این زمینه ۳۵۰ تور فعالیت خود را آغاز میکنند.

دبیرکل سازمان همکاری کشورهای عضو اکو ادامه داد: میزبانی اردبیل از رویداد ۲۰۲۳ فرصتی استثنایی فراهم کرده تا در بخش جذب سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری و سایر بخش‌های اقتصادی حرکت‌های مؤثر و اتفاقات مبارکی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار