به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمد شهباززاده عصر سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت ۱۷ شوال روز ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای در زورخانه علی بن ابیطالب اردبیل اظهار کرد: امروز پهلوانان عرصه‌های ورزشی گرد هم آمدند تا با تأسی به مولای خود علی بن ابیطالب به همه دنیا نشان دهند که […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمد شهباززاده عصر سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت ۱۷ شوال روز ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای در زورخانه علی بن ابیطالب اردبیل اظهار کرد: امروز پهلوانان عرصه‌های ورزشی گرد هم آمدند تا با تأسی به مولای خود علی بن ابیطالب به همه دنیا نشان دهند که فراتر از قهرمانی، روحیه پهلوانی است که در آن جوانمردی، ایثار، صبر و گذشت نمودی حقیقی پیدا می‌کند.

وی مرام ورزشکاران ایرانی به ویژه باستانی‌کاران و اهالی زورخانه را همراه با افتادگی و تواضع یادآور شد و تصریح کرد: در طول سال و در مناسبت‌های مختلف ورزشکاران رشته‌های پهلوانی و زورخانه‌ای گرد هم می‌آیند تا مروج سیره و سلوک مولای خود علی بن ابیطالب باشند و نامگذاری ۱۷ شوال به نام «ترویج فرهنگ پهلوانی» نیز بر همین اساس و پایه است.

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان اردبیل تقارن این روز را با روز بسیج ورزشکاران مبارک دانست و گفت: این تقارن زمینه‌ای را فراهم کرد تا در یک همایش مشترک برای ورزشکاران روحیه پهلوانی، قهرمانی، ایثار، جهاد و شهادت را ترویج داده و بسترساز توسعه این مبانی ارزشی باشیم.

شهباززاده افزود: ورزشکاران استان اردبیل در میادین ملی و بین‌المللی همواره روحیه پهلوانی خود را مقدم بر قهرمانی به نمایش گذاشتند و همچنان حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها از این حرکت‌ها به شکل مطلوب انجام می‌شود.

وی به راه‌اندازی زورخانه‌های متعدد در شهرهای استان اشاره کرد و ادامه داد: خلخال، مشگین‌شهر و همچنین پارس‌آباد از ظرفیت زورخانه بهره‌مند شده و امیدواریم در سایر مناطق نیز شاهد راه‌اندازی و فعالیت ورزشکاران در این رشته باستانی و با قدمت و سابقه طولانی باشیم.

شهباززاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هر قدر در حوزه ورزش سرمایه‌گذاری کنیم به تناسب آن آسیب‌ها و تهدیدها کاهش یافته و در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کمترین هزینه را شاهد خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در این مراسم از مروجان و پیشکسوتان رشته‌های ورزشی زورخانه‌ای و پهلوانی در اردبیل تجلیل شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر