به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه امارات به عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی که به هلاکت دو صهیونیست و زخمی شدن هفت نفر دیگر منجر گردید، واکنش نشان داد. بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه امارات بدون اشاره به جنایات صهیونیست‌ها […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه امارات به عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی که به هلاکت دو صهیونیست و زخمی شدن هفت نفر دیگر منجر گردید، واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه امارات بدون اشاره به جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها، در موضع گیری علیه مقاومت فلسطین، این عملیات شهادت طلبانه را محکوم کرد و مدعی تروریستی بودن آن شد.

امارات همچنین این حادثه را به کابینه رژیم صهیونیستی و خانواده‌های کشته شدگان تسلیت گفت و با آنها ابراز همدردی کرد.

لازم به ذکر است که منابع فلسطینی روز جمعه از عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی خبر دادند که به هلاکت دو صهیونیست و زخمی شدن هفت تن دیگر منجر شد.

خبرنگار المیادین گزارش داد که عملیات ضد صهیونیستی در دو مرحله اجرا شده است به طوری که ابتدا عامل عملیات با خودرو به صهیونیست‌ها زده و سپس اقدام به تیراندازی کرده است.

پلیس رژیم صهیونیستی از هلاکت دو صهیونیست در جریان این عملیات خبر داد و اعلام کرد: ۵ اسرائیلی هم زخمی شده اند.

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور ویرانی منزل عامل این عملیات ضد صهیونیستی را صادر کرده است.

گروه‌های فلسطینی در بیانیه‌هایی عملیات شهادت طلبانه روز جمعه در قدس را که به کشته و زخمی شدن ۹ صهیونیست منجر شد، تبریک گفتند.

حازم قاسم سخنگوی حماس در واکنش به این عملیات آن را پاسخی طبیعی به جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین از جمله جنایت اخیر در اردوگاه عقبه جبر در اریحا دانست، و گفت: این عملیات بار دیگر ثابت کرد که ملت فلسطین در کنار مقاومت ایستاده و از سرزمین خود در مقابل اشغالگران دفاع خواهد کرد.

وی اعلام کرد: ضربات متوالی جوانان قهرمان فلسطینی به اشغالگران، دلیل واضح و روشنی است بر اینکه ملت فلسطین از تصمیمات جائرانه دشمن ترس و هراسی ندارد و خیزش این ملت متوقف نخواهد شد.

از سوی دیگر، طارق عزالدین سخنگوی جهاد اسلامی هم ضمن تبریک این عملیات، تاکید کرد که عملیات شهادت طلبانه در قدس بار دیگر ثابت کرد که ملت فلسطین به مقاومت علیه اشغالگران تا بیرون راندن آنان از این سرزمین ادامه می‌دهد.

عزالدین اشاره کرد که این عملیات قهرمانانه پاسخی طبیعی به جنایات دشمن علیه ملت و مقدسات فلسطین بود و اشغالگران در این سرزمین هرگز امنیت و آرامش نخواهند داشت.

همچنین جنبش مقاومت مردمی فلسطین اعلام کرد که این عملیات در راستای پاسخ طبیعی ملت فلسطین به جنایات دشمن انجام گرفت و بر حق این ملت در مقاومت در برابر اشغالگران تا بیرون راندن آنان از این سرزمین تاکید کرد.

این جنبش اعلام کرد که موفقیت مبارزان فلسطینی در رسیدن به مرکز شهر قدس، شکست نهادهای امنیتی اسرائیلی و ناتوانی آنان در مقابله با تاکتیک‌های مقاومت را می‌رساند.

جنبش مجاهدین هم تاکید کرد که این عملیات ثابت کرد که خیزش و انتفاضه ملت فلسطین به شیوه‌های مختلف برای رهایی از بند اشغالگری ادامه دارد.

این جنبش تاکید کرد که این عملیات قهرمانانه بخشی از واکنش طبیعی ملت فلسطین به جنایات و تهدیدات دولت تندرو رژیم صهیونیستی بود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر