فرماندار شهرستان اردبیل گفت: برای کاستن از بار ترافیکی و نابسامانی شهری، وانت‌بارها و نیسان‌های میوه فروش به سمت میدان میوه و تره‌بار محلی هدایت می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمد اعتماد اعجازی عصر سه‌شنبه در جلسه ساماندهی وانت‌بارها در اردبیل اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های جدی مردم و مسئولان سامان نداشتن وانت‌بارها و نیسان‌های میوه‌فروشی است که چهره شهر اردبیل را نازیبا کرده و آرامش و به هم ریختگی عبور و مرور را زمینه‌ساز شده‌اند.

وی تصریح کرد: در شورای ترافیک مباحث مختلفی در این حوزه مطرح شده و قرار است با همکاری شهرداری اردبیل و پلیس راهور در کمترین زمان با راه‌اندازی میادین میوه و تره‌بار با کمک سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این وانت‌بارها و نیسان‌ها به آن محل هدایت شوند.

فرماندار شهرستان اردبیل گفت: بررسی‌های میدانی ما نشان می‌دهد که ما در ساماندهی این امر با سه گزینه و گاه چالش عمده در شهر اردبیل روبه‌رو هستیم که موضوع اول سوءاستفاده برخی از میوه فروشی‌های دارای مغازه و غرفه در میدان میوه و تره‌بار است که با استخدام نیرو سعی کردند در سطح شهر وانت‌بارها را نیز فعال کنند.

اعتماد اعجازی افزود: این افراد نیاز به ساماندهی ندارند بلکه باید با اقتدار کامل جلوی این اقدامات سودجویانه آنها گرفته شده و اجازه ندهیم تا در خارج از مغازه خودشان اقدام به راه‌اندازی میوه فروشی سیار بکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: گروه دوم افرادی هستند که تنها ممر معاش و درآمدشان فروش میوه در وانت‌بار است که ما این افراد را در قالب میادین میوه و تره‌بار محله‌ای ساماندهی خواهیم کرد تا امکان درآمدزایی برای آنها از طریق فروش میوه فراهم آید.

اعتماد اعجازی اضافه کرد: دوربین‌های نظارتی پلیس در این زمینه فعال بوده و قطعاً با متخلفان برخورد و جلوی اقدامات سودجویان گرفته شده و ساماندهی وانت‌بارهای واقعی را در میادین میوه و تره‌بار شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: ما در برخی از نقاط شهر با تراکم حضور وانت‌بارها و نیسان‌ها به عنوان میوه فروش و یا سبزی فروش روبه‌رو هستیم که قطعاً مخل تردد روزانه مردم و آسایش همشهریان هستند که سعی خواهیم کرد با همکاری پلیس راهور جلوی اقدامات آنها را گرفته و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ایجاد شده روش مناسبی را در نظر بگیریم.

فرماندار شهرستان اردبیل معضل دیگر این امر را ایجاد بار ترافیکی سنگین در برخی از مناطق شهر عنوان کرد و ادامه داد: در این زمینه نیز ما تلاشمان را انجام می‌دهیم تا فضا و بستر یک حرکت مؤثر و راهگشا در غلبه بر این دغدغه‌ها فراهم آید.

انتهای پیام/