نوبخت اژدری در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: کنترل دمای سالن‌های گلخانه‌ها و مرغداری‌ها و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی با توجه به برودت هوا و ورود سامانه بارشی قوی به استان حیاتی است. وی با اشاره به آغاز فصل سرما و یخبندان و احتمال […]

نوبخت اژدری در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: کنترل دمای سالن‌های گلخانه‌ها و مرغداری‌ها و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی با توجه به برودت هوا و ورود سامانه بارشی قوی به استان حیاتی است.

وی با اشاره به آغاز فصل سرما و یخبندان و احتمال قطعی گاز خاطرنشان کرد: تامین سوخت دوم برای استفاده در واحدهای گلخانه و مرغداری فعال در این استان مهم است و تولیدکنندگان بخش کشاورزی در این راستا غفلت نکنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل افزود: به علت کاهش شدید دما و بارش برف، میزان مصرف سوخت گاز در منازل بالا رفته و به دلیل سردسیر بودن استان امکان کاهش افت فشار و حتی قطعی گاز مصرفی در واحدهای تولیدی کشاورزی از جمله واحدهای گلخانه‌ای و مرغداری‌ها دور از انتظار نیست.

اژدری گفت: با توجه به شرایط موجود لازم است تمام متولیان واحدهای گلخانه و مرغداری‌های فعال در استان اردبیل به فکر تامین سوخت دوم و جایگزین برای واحدهای تحت مدیریت خود باشند.

وی اظهار کرد: در این شرایط خاص باید با پیش‌بینی و برنامه‌ریزی لازم جلوگیری از غیرفعال شدن واحدهای تولیدی و صنعتی بخش کشاورزی ضروری است و متولیان این واحدها باید با تهیه سوخت ذخیره، از بروز خسارت‌های احتمالی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر