مالک پناهی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: دهه فجر دهه شکوه و عظمت ملت ایران است و ما یاد و خاطره تمام شهدای ۴۵ سال اخیر را گرامی می‌داریم که در مسیر سربلندی این کشور مجاهدت کردند. وی خدمت به ولی نعمتان را مسئولیت خطیر […]

مالک پناهی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: دهه فجر دهه شکوه و عظمت ملت ایران است و ما یاد و خاطره تمام شهدای ۴۵ سال اخیر را گرامی می‌داریم که در مسیر سربلندی این کشور مجاهدت کردند.

وی خدمت به ولی نعمتان را مسئولیت خطیر امروز مسئولان و کارگزاران اعلام و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با مفاهیمی برگرفته از قرآن کریم و مفاهیم دینی شکل گرفته و امروز استقلال و آزادی کامل را در این کشور شاهدیم.

بخشدار مشگین شرقی یکی از ابعاد استقلال کشور را استقلال سیاسی اعلام کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در این ۴۵ سال بدون وابستگی به نظام شرق و غرب توانسته روی پای خود بایستد و این استقلال جرأت و جسارت بیشتری را به مسئولان داده است تا با صلابت و قدرت در عرصه‌های بین المللی حاضر شوند.

پناهی تغییر لحن دشمن را نسبت به گذشته یادآور شد و بیان کرد: آمریکا و غرب دیگر با لحن «گزینه نظامی روی میز است» با ایران سخن نمی‌گوید بلکه از در مذاکره و گفتگو وارد شده تا با ملت سرافراز ایران در این مسیر تفاهمی حرکت کند.

وی ادامه داد: زبان مذاکره و دیپلماسی امروز زبان منطق جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با سایر کشورهاست و باید این شرایط را قدر بدانیم.

بخشدار مشگین شرقی در باب استقلال امنیتی نیز تصریح کرد: نه تنها کشور ایران امروز در امنیت کامل است بلکه در سایه قدرت نظامی به دشمنان اجازه نمی‌دهیم تا کوچک‌ترین تهدید و ارعابی را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهند.

وی اظهار کرد: در حالی که در رژیم گذشته تنها ۱۵ درصد نیاز کشور به صورت داخلی تأمین می‌شد اما به برکت انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف تأمین کننده نیاز کشور هستیم.

بخشدار مشگین شرقی خاطرنشان کرد: در مقایسه با کشورهای همسایه امنیت ایران پایدار و دائمی است و هیچکس نمی‌تواند به دایره امنیت ایران خدشه‌ای وارد کند.

پناهی افزود: مشکلات اقتصادی کشور ناشی از عدم توسعه متوازن در ابعاد مختلف است که دولت سیزدهم با شعار عدالت محوری سعی دارد تا این ضعف و کاستی را برطرف کند.

تکیه بر توان داخلی راهگشاست

بخشدار مشگین شرقی گفت: در هر عرصه‌ای با تکیه بر توان داخلی وارد شدیم ۱۰۰ درصد موفق بودیم اما در نقطه مقابل در هر عرصه‌ای وابسته به بیگانگان باشیم ذلیل و خوار بوده و نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.

پناهی ضرورت رفع خلاءها را در عرصه‌های مختلف یادآور شد و بیان کرد: در نقطه مقابل توانمندی موشکی ایران ما در عرصه خودروسازی به دلیل حاکم نبودن نگاه انقلابی با کاستی و ضعف روبرو هستیم.

وی دومین شعار انقلاب اسلامی را آزادی برشمرد و افزود: همین شعار ساختارشکنانه «زن، زندگی، آزادی» شعار حقیقی انقلاب اسلامی بوده چرا که در سایه انقلاب زندگی آزادانه‌ای را ایرانیان تجربه می‌کنند و نقش آفرینی زنان را نیز شاهدیم.

بخشدار مشگین شرقی ادامه داد: دولت سیزدهم مظلوم ترین دولت ۴۵ سال اخیر است که حتی برخی از مدیران آن قادر به دفاع از خدمات دولت کار و فعالیت جهادی نیستند.

پناهی اظهار کرد: در عرصه‌های مختلف حضور این دولت تحول آفرین بوده و در همین مشگین شرقی ۳۶۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است.

وی اضافه کرد: در عرصه جهاد تبیین دفاع از عملکردها بسیار مهم و اساسی است و مسئولان باید در این زمینه به رسالت خود به شایستگی عمل کنند.

بخشدار مشگین شرقی از افتتاح ۳۰ پروژه عمرانی و خدماتی در این بخش به ارزش ۸۱ میلیارد تومان خبر داد و بیان کرد: بزرگترین پروژه در این بخش آبدرمانی سبلان است که با ۲۳ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی اجرایی شده و شاهد افتتاح آن در این ایام خواهیم بود.

پناهی گفت: برای سال آینده برنامه ریزی گسترده‌ای را انجام دادیم تا در حوزه آب و راه‌های روستایی و همچنین توسعه بخش باغداری برنامه محور حرکت کرده و اهداف مهمی را تحقق بخشیم.

وی دولت سیزدهم را دولت صادق الوعده و پایبند به حضور در بین اقشار مختلف مردم معرفی کرد و افزود: دو جشن بزرگ سیاسی در پیش روست که اولی حضور آگانه و بابصیرت مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و دیگری انتخابات ۱۱ اسفند است که با مشارکت مردم به جشن بزرگ انقلاب اسلامی تبدیل خواهد شد.

بخشدار مشگین شرقی در پایان مجریان انتخابات و مدیران دولتی را به پرهیز از دخالت و یا تخریب کاندیداها دعوت کرد و گفت: پیشینه مشارکت مردم مشکین شرقی ۸۵ درصد بوده که در ۱۱ اسفند این رقم به بالاترین آمار مشارکت تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر