به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشگین شهر اظهار کرد: موضع ایران به رفتار جمهوری آذربایجان در قبال ارمنستان شفاف است و نشان می‌دهد انگلیس و رژیم صهیونیستی و ترکیه به دنبال تنش در منطقه هستند و این تنش هنوز ادامه دارد. […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشگین شهر اظهار کرد: موضع ایران به رفتار جمهوری آذربایجان در قبال ارمنستان شفاف است و نشان می‌دهد انگلیس و رژیم صهیونیستی و ترکیه به دنبال تنش در منطقه هستند و این تنش هنوز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی سوال می‌کنند جمهوری اسلامی ایران چرا موضع رسمی خود را در این خصوص با صراحت اعلام نمی‌کند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی موضع شفاف خود را در سالروز رحلت پیامبر اعظم و سالروز شهادت امام صادق علیه السلام اعلام کردند که قره باغ متعلق به آذربایجان هست و باید آزاد شود و امنیت ارضی کشورها نباید مخدوش شود.

امام جمعه مشگین‌شهر با بیان اینکه قره باغ نباید حیاط خلوت رژیم منحوس اسرائیل شده و تکفیری‌ها در آن نفوذ کنند، گفت: ارتباط سالم با کشورهای اروپایی و مرزهای بین‌المللی باید حفظ شود و هیچ تروریستی نباید در مرزهای ایران حاضر شود در غیر این صورت ایران اسلامی این تحرکات را بی پاسخ نمی‌گذارد.

باوقار افزود: ایران اسلامی به خاطر حسن همجواری برای تثبیت آرامش در منطقه تلاش می‌کند و اگر کسی بخواهد این آرامش را در منطقه به هم بزند با پاسخ قاطع و پشیمان کننده‌ای از سوی ایران روبرو خواهد شد.

وی با گرامیداشت هفتم مهر ماه روز آتش نشانی و ایمنی گفت: آتش نشان ها مردان فداکاری هستند که با به خطر انداختن جان خویش مردم را از آتش گرفتن و غرق شدن نجات می‌دهند به همین واسطه بهشت بر آنها واجب می‌شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر