سیاوش محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی با تقویت جریانات مرطوب خزری و نفوذ سامانه بارشی نسبتاً فعال، هوای ناپایدار تا اواسط هفته آینده میهمان اردبیل است. وی با بیان اینکه بارش باران و برف غالب […]

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی با تقویت جریانات مرطوب خزری و نفوذ سامانه بارشی نسبتاً فعال، هوای ناپایدار تا اواسط هفته آینده میهمان اردبیل است.

وی با بیان اینکه بارش باران و برف غالب مناطق استان را فرا خواهد گرفت، گفت: ناپایداری‌ها تا عصر امروز ضعیف و بارش‌ها خفیف و پراکنده خواهند بود، همچنین احتمال شدت ناپایداری‌ها بیشتر در نوار شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به حاکمیت هوای سرد از فردا در استان بیان کرد: در جاده‌های کوهستانی و برف گیر استان بارش برف می‌تواند موجب لغزندگی و یخبندان در سطح جاده‌ها شود، لذا توجه به هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۳۶ استان اردبیل به هم استانی‌ها توصیه می‌شود.

محمدی با بیان اینکه بارش برف بیشتر در نواحی شهری جنوب استان احتمال دارد، ادامه داد: این سامانه بارشی تا صبح جمعه در استان فعال خواهد بود و به تدریج از شدت ناپایداری‌ها کاسته می‌شود اما هوای سرد در منطقه ماندگار خواهد بود.

وی افزود: اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر