به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از رویترز، هواپیمای نیروی هوایی آمریکا که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان این کشور را به مالزی انتقال داده بود، پس از برخاستن از کوالالامپور پیش از آنکه به سمت شمال در مسیر فیلیپین تغییر مسیر دهد، به سمت بورنئو جهت گرفت. به گزارش رویترز، این در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از رویترز، هواپیمای نیروی هوایی آمریکا که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان این کشور را به مالزی انتقال داده بود، پس از برخاستن از کوالالامپور پیش از آنکه به سمت شمال در مسیر فیلیپین تغییر مسیر دهد، به سمت بورنئو جهت گرفت.

به گزارش رویترز، این در حالیست که تا کنون مشخص نشده است که آیا نانسی پلوسی و هیأت همراه وی در میان سرنشینان این هواپیما بوده اند یا خیر.

منابع آگاه در این باره خبر دادند که این هواپیما ساعت ۱۵:۴۲ دقیقه (به وقت محلی) کوالالامپور را ترک کرد و به سمت شرق رو به سمت بورنئو در مسیری که از دریای جنوبی چین عبور می‌کند، به پرواز درآمد.

یک فروند هواپیمای دیگر نیروی هوایی آمریکا نیز صبح امروز وارد کوالالامپور شد. هواپیمای دوم هنوز پایتخت مالزی را ترک نکرده است.

این در حالیست که تنش‌ها میان چین و آمریکا در ارتباط با سفر احتمالی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان این کشور به جزیره تایوان بالا گرفته است.

وب‌سایت «فلایت رادار ۲۴» که به صورت زنده مسیر حرکت هواپیماهای مسافربری را نشان می‌دهد ساعاتی پیش اعلام کرد که هواپیمای حامل «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم اکنون در مسیر تایوان قرار دارد.

بنا بر گزارش‌ها تا لحظه مخابره این خبر، ۲۰۰ هزار نفر از نقاط مختلف جهان در حال رصد مسیر حرکت هواپیمای نانسی پلوسی بودند.

بنا بر گزارش رسانه‌های محلی تایوان، همزمان با نزدیک شدن هواپیمای نانسی پلوسی به آسمان این جزیره، دو سایت دولتی تایوان هدف حمله سایبری قرار گرفته و ارتش چین در حال استقرار موشک های بالستیک در استان «فوجیان»، نزدیک مرزهای تایوان است. گشت زنی همزمان هواپیماهای شناسایی جزیره تایوان و چین در مناطق مرزی یکدیگر هم آغاز شده اشت.

هواپیمای نانسی پلوسی در حال حرکت به سمت تایوان است

دور تازه تنش‌ها بین واشنگتن و پکن از چند روز پیش و با اعلام خبرِ تصمیم رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای سفر به جزیره خودمختار تایوان آغاز شد.

علی‌رغم اینکه در بیانیه روز یکشنبه دفتر نانسی پلوسی اعلام شد او و هیئت همراه در سفر به کشورهای آسیای شرقی به کشورهای سنگاپور، مالزی، کره جنوبی و ژاپن سفر خواهند کرد و در این بیانیه هیچ اشاره‌ای به سفر این هیئت آمریکایی به تایوان نشده بود، روز دوشنبه رسانه‌های محلی تایوان اعلام کردند رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز سه شنبه ساعت ۲۲ (به وقت محلی و حدود ۱۸:۳۰ به وقت تهران) برای دیدار با مقامات تایوان وارد این جزیره خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع